بازگشت مالیات بر قراردادهای پژوهشی

بازگشت مالیات بر قراردادهای پژوهشی مدیر کل ارتباط با صنعت وزارت علوم از بازگشت مالیات بر قراردادهای ارتباط با صنعت و قراردادهای پژوهشی در پیش‌نویس اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم ابراز نگرانی کرد. محمدسعید سیف درخصوص نگرانی‌های ایجاد شده درباره احتمال کسر مالیات از قراردادهای ارتباط با صنعت در پیش‌نویس اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم به ایرنا، […]

بازگشت مالیات بر قراردادهای پژوهشی

مدیر کل ارتباط با صنعت وزارت علوم از بازگشت مالیات بر قراردادهای ارتباط با صنعت و قراردادهای پژوهشی در پیشنویس اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم ابراز نگرانی کرد.

محمدسعید سیف درخصوص نگرانی‌های ایجاد شده درباره احتمال کسر مالیات از قراردادهای ارتباط با صنعت در پیش‌نویس اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم به ایرنا، گفت: چند سال پیش این مشکل وجود داشت که خوشبختانه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، کسر مالیات پنج‌درصد از قراردادهای پژوهشی و ارتباط با صنعت که رقم قابل‌توجهی هم بود، حذف شد.

مدیر کل ارتباط با صنعت وزارت علوم با اشاره به اینکه اخیراً بازنویسی قانون مالیات کشور در دستور کار وزارت اقتصاد قرار گرفته است، اظهار کرد: براساس اطلاعات غیررسمی‌که به دست ما رسیده، گفته می‌شود که شاید قراردادهای ارتباط با صنعت دوباره شامل مالیات‌ها شود که این موضوع یک نگرانی برای ما به وجود آورده است؛ البته فعلاً اقدامی‌در این خصوص صورت نگرفته و قانون مالیات همچنان در دست بررسی است.

سیف ادامه داد: نگرانی خود را در رابطه با این موضوع به وزارت اقتصاد انعکاس داده‌ایم تا آن‌ها در قانون جدید مالیات و در بازنویسی مجدد آن، عدم شمول مالیات بر قراردادهای ارتباط با صنعت و قراردادهای پژوهشی را حتماً مورد توجه قرار دهند.

پیش از این مهدی کشمیری؛ قائم‌مقام معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در امور فناوری نسبت به کاهش معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های فناور ابراز نگرانی کرده بود. این مقام مسؤول همچنین تأکید کرده بود که برای اقناع‌سازی پیشنهاددهندگان و حساس‌سازی اعضای هیأت دولت برای جلوگیری از این موضوع تلاش خواهند کرد.