صدور ۱۸۴۷ پروانه برای فعالیت کسب‌وکارهای مجازی

اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی خبر داد صدور ۱۸۴۷ پروانه برای فعالیت کسب‌وکارهای مجازی اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در تازه‌ترین آمار خود از صدور هزارو۸۴۷ پروانه کسب‌وکار مجازی خبر داده و میزان پراکندگی آن‌ها را بررسی کرده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در گزارشی که منتشر کرده است، آمار جالبی از تعداد پروانه‌ها […]

اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی خبر داد

صدور ۱۸۴۷ پروانه برای فعالیت کسب‌وکارهای مجازی

اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در تازه‌ترین آمار خود از صدور هزارو۸۴۷ پروانه کسب‌وکار مجازی خبر داده و میزان پراکندگی آن‌ها را بررسی کرده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در گزارشی که منتشر کرده است، آمار جالبی از تعداد پروانه‌ها و میزان پراکندگی آن در کل کشور اعلام کرده است.

اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در راستای تحقق ماده۸۷ قانون نظام صنفی فعالیت خود را از آبان ۹۶ برای حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی کشور و تسهیل و تسریع بخشیدن در رشد و توسعه کسب‌وکارهای آغاز کرده است.

این گزارش با هدف نشان دادن پراکندگی پروانه‌های صادر شده، جهت شناخت بهتر اکوسیستم آنلاین در کل کشور و همین‌طور بررسی علایق و میزان تمایل جمعیت در هر اقلیم به موضوعات مختلف کسب‌وکارها جمع‌آوری شده است.

کار اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی با ۲۲۳ پروانه در سال۹۵ آغاز و اکنون پس از چهار سال به صدور۱۸۴۷ پروانه رسیده است. از ابتدای امسال تا الان ۴۲۸ پروانه کسب از طریق اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی صادر شده است.

براساس این گزارش از تعداد کل پروانه‌ها، ۱۹۹ پروانه (۱۱درصد) به نام خانم‌ها و ۱۶۴۸ (۸۹ درصد) نیز به نام آقایان صادر شده است. ۹۲۰ پروانه (۴۸٫۱ درصد) برای کسب‌وکارهای حقیقی و ۹۲۷ پروانه برای کسب‌وکارهای حقوقی صادر شده‌اند که بیشترین تعداد پروانه، به عرضه انواع خدمات در فروشگاه‌های مجازی تعلق دارند.

تهران، اصفهان، البرز، فارس، خراسان‌رضوی و مازندران به ترتیب در صدر جدول دریافتکننده پروانه از اتحادیه کشوری کسب‌وکار مجازی هستند. بیش از ۵۰ درصد از کسب‌وکارهای عضو اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، متعلق به استان تهران هستند که تا شهریورماه سال۹۹ برای دریافت پروانه کسب‌وکار اقدام کرده‌اند. سهم مشارکت زنان در این پروانه‌ها تنها ۹درصد است و ۹۱درصد باقیمانده متعلق به مردان است.

در شهرهایی مانند خراسان‌شمالی، بوشهر، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، کردستان، کهگیلویه‌وبویراحمد، لرستان، هرمزگان، همدان سهم مشارکت زنان از کسب‌وکارهای عضو اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی صفر درصد است.

فروشگاه‌های بزرگ مانند فروشگاه‌های پوشاک، کیف و سیسمونی کودک، لوازم خانگی و لوازم سفر و… با ۹٫۱۸درصد بیشترین تعداد پروانه را دریافت کرده‌اند. بعد از آن کسب‌وکارهای مربوط به محصولات دیجیتال و لوازم برقی با ۵٫۱۱ درصد بیشترین تعداد پروانه را به خود اختصاص داده‌اند. کسب‌وکارها در حوزه جابه‌جایی هوشمند هم با ۹درصد در جایگاه سوم قرار دارند. در حوزه مواد شیمیایی و صنایع وابسته هم کمترین پروانه کسب توسط اتحادیه صادر شد.