تضمین کیفیت کالای ایرانی

تضمین کیفیت کالای ایرانی برای معرفی کالاهای ایرانی قطعاً نیاز به ویژگی‌هایی است که حتماً باید آن کالا از آنها برخوردار باشد. برای این‌که در این بخش صرف هر برندی را معرفی نکرده و قبل از معرفی از اصالت آن مطلع شویم، نیاز است چند شماره‌ای درباره خلأ‌های بخش‌های مختلف، توسعه خدمات ایرانی در برخی […]

تضمین کیفیت کالای ایرانی

برای معرفی کالاهای ایرانی قطعاً نیاز به ویژگی‌هایی است که حتماً باید آن کالا از آنها برخوردار باشد. برای این‌که در این بخش صرف هر برندی را معرفی نکرده و قبل از معرفی از اصالت آن مطلع شویم، نیاز است چند شماره‌ای درباره خلأ‌های بخش‌های مختلف، توسعه خدمات ایرانی در برخی حوزه‌ها و البته ویژگی‌هایی که باعث می‌شود مردم به خرید کالای ایرانی ترغیب شوند، بنویسیم. در همین راستا ضمانتنامه یا گارانتی داشتن کالا می‌تواند تشویق خوبی برای مشتریان تلقی شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده، در همین زمینه ظاهراً قرار است یکی از شرکت‌های بیمه در سالی که از سوی مقام‌معظم‌رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی نام گرفته است، با صدور بیمه‌نامه، کیفیت تولیدات داخلی را تضمین و حمایت ‌کند. ظاهراً این شرکت با استفاده از روش‌های متعدد از کیفیت بالای محصولی که بیمه می‌کند، اطمینان حاصل می‌کند. این نوع از بیمه‌نامه در مواردی که مصرف‌کنندگان از کیفیت کالای داخلی زیاد مطمئن نبوده و نسبت به خدمات پس از فروش نیاز به حصول اطمینان دارند، ارایه می‌شود.

طبق اعلام، کارکرد این بیمه‌نامه‌ مشابه پوشش گارانتی بوده و چنانچه کالای بیمه شده از کیفیت و کارایی تضمین شده طی مدت زمان مشخصی از زمان خرید کالا برخوردار نباشد، مصرف‌کننده می‌تواند با مراجعه به شرکت بیمه تقاضای رفع عیب از کالا کرده یا درخواست خسارت کند.

همین مسأله می‌تواند سهم به‌سزایی در جلب اعتماد مردم برای استفاده از کالای داخلی و رونق اقتصاد ایفا کند. البته اگر در عمل همه آنچه به نام تضمین بیان شده اتفاق افتد.