صنعت توریست

صنعت توریست رشد توریسم و توسعه این صنعت یکی دیگر از آهن‌رباهای جذب سرمایه برای کشور می‌تواند محسوب شود. صنعتی که با توجه به ظرفیت‌های بالقوه کشور می‌توان آن را بالفعل تبدیل کرد. سازمان جهانی گردشگری (WTO) مدعی است که گردشگری اخیراً بزرگ‌‌ترین صنعت در جهان با درآمد سالیانه بیش از ۳ تریلیون دلار است. […]

صنعت توریست

رشد توریسم و توسعه این صنعت یکی دیگر از آهن‌رباهای جذب سرمایه برای کشور می‌تواند محسوب شود. صنعتی که با توجه به ظرفیت‌های بالقوه کشور می‌توان آن را بالفعل تبدیل کرد. سازمان جهانی گردشگری (WTO) مدعی است که گردشگری اخیراً بزرگ‌‌ترین صنعت در جهان با درآمد سالیانه بیش از ۳ تریلیون دلار است. توریسم به‌طور نمونه باعث ایجاد ۶ میلیون شغل در ایالات متحده شده است که این بخش بزرگ‌‌ترین کارفرمای این کشور است.

گردشگری یا توریسم، صنعتی پویا و رقابتی است که نیاز به این توانایی دارد تا به‌طور ثابت با نیاز‌‌‌ها و امیال در حال تغییر مشتریان سازگار شوند، چون رضایت، امنیت و لذت مشتری به‌طور ویژه‌ای نقطه تمرکز تجارت توریسم است. متأسفانه این در حالی است که براساس آمار سازمان گردشگری، سهم صنعت گردشگری ایران از تولید ناخالص داخلی، حدود ۱۱۹ میلیون دلار (معادل ۲٫۴ درصد) است در حالی که ترکیه کشوری که در همسایگی ایران است بیش‌ترین درآمد را از همین راه کسب کرده است. بر همین اساس معتقدیم که با برنامه‌ای ارزشمند میتوان به جذب سرمایه با این روش دست یافت.