کارخانه متالوژی پودر ایران با ۱۵۰ کارگر تعطیل شد

کارخانه متالوژی پودر ایران با ۱۵۰ کارگر تعطیل شد قرار بود کالای ایرانی تقویت و تولیدکننده‌های ایرانی حمایت شوند اما در ماه نخست از سالی که نام حمایت از کالای ایرانی را یدک می‌کشد، خبری ناخوشایند شنیده می‌شود، در این مسیر یک منبع خبری در کارخانه متالوژی پودر ایران از تعطیلی موقت این واحد تولیدی […]

کارخانه متالوژی پودر ایران با ۱۵۰ کارگر تعطیل شد

قرار بود کالای ایرانی تقویت و تولیدکننده‌های ایرانی حمایت شوند اما در ماه نخست از سالی که نام حمایت از کالای ایرانی را یدک می‌کشد، خبری ناخوشایند شنیده می‌شود، در این مسیر یک منبع خبری در کارخانه متالوژی پودر ایران از تعطیلی موقت این واحد تولیدی و بیکاری بیش از ۱۵۰ کارگر این کارخانه خبر داد. ایلنا نوشته بود که منابع کارگری ما در کارخانه متالوژی پودر ایران گزارش کردند، این واحد تولیدی که در زمینه تولید قطعات و پودر آهن در شهرک صنعتی البرز در استان قزوین فعالیت دارد، از چهارشنبه (۲۲ فروردین ماه) به دلیل مشکلاتی که در زمینه مالی دارد، موقتاً تعطیل اعلام شده و از کارگران آن خواسته شده برای دریافت مقرری بیمه بیکاری اقدام کنند.

این کارگران که به‌صورت میانگین بین ۲۰ تا ۱۵ سال سابقه کار دارند، درباره وضعیت خود می‌گویند: مجموع ۱۵۰ کارگر این واحد تولیدی امروز با ورود به محل کارشان با درهای بسته کارخانه مواجه شدند که بالای آن نوشته شده بود «تا اطلاع ثانونی شرکت تعطیل است» و «کارگران اجازه ورود به محل کارشان را ندارند». کارگران می‌گویند: چندین سال است شرایط تولید در کارخانه متالوژی پودر ایران خوب نیست و مرتباً مطالبات مزدی ما کارگران به تأخیر می‌افتد. به گفته کارگران این کارخانه، جدا از وضعیت پیش آمده حدوداً ۴ ماه مطالبات مزدی طلبکاریم که نحوه پرداخت آن مشخص نیست. آنها با یادآوری این‌که پیش از این کارگران برای پیگیری مشکلات مزدی خود بار‌‌ها به نهادهای دولتی مستقر در استان مراجعه کرده‌اند، در ادامه گفتند: در هر تجمع مسؤولان استانی وعده پیگیری مطالباتمان را دادند اما در عمل هیچ اتفاق خاصی نیفتاد تا این‌که امروز بیکار شدیم. حال منتظر پاسخ دولتمردان برای تحقق وعده حمایت از تولید‌کننده‌ها می‌مانیم. از همین امروز منتظر جواب آنها هستیم که چرا این کارخانه ورشکست شده و بر سر کارگران آن چه خواهد آمد؟!