کولر گازی برای خنکی در تابستان

کولر گازی برای خنکی در تابستان کم‌کم به فصل گرما نزدیک می‌شویم و با توجه به این‌که زمستانی سرد نداشتیم، بسیاری از مناطق کشور در همین فصل بهار هم تابستانی شده‌اند. برای تابستان حتماً هر خانه‌ای کولر را روشن می‌کند اما چه کولری را با تأکید به ایرانی خریدن در سال حمایت از کالای ایرانی […]

کولر گازی برای خنکی در تابستان

کم‌کم به فصل گرما نزدیک می‌شویم و با توجه به این‌که زمستانی سرد نداشتیم، بسیاری از مناطق کشور در همین فصل بهار هم تابستانی شده‌اند. برای تابستان حتماً هر خانه‌ای کولر را روشن می‌کند اما چه کولری را با تأکید به ایرانی خریدن در سال حمایت از کالای ایرانی باید خرید؟

انتخاب و خرید کولر گازی به دور از بحث قیمت و انرژی مصرفی به این‌که شما در چه محل و منطقه‌ای زندگی می‌کنید و قصد دارید از آن استفاده کنید، بستگی دارد.

کولر‌های گازی معمولاً دارای ۳ مدل هستند:

کولر‌های یک تکه یا پنجره‌ای

کولر‌های دو تکه (اسپلیت)

کولر‌های پرتابل (قابل حمل)

در زمان خرید کولر‌های یک تکه‌ای یا پشت پنجره‌ای به ابعاد پنجره و کولر دقت کنید.

کولر‌های یک تکه دیواری، یا پشت پنجره‌ای، خیلی متداول و مورد توجه هستند و به آسانی در داخل قاب پنجره نصب می‌شود اما به علت نوع کمپرسور آن مصرف برق بیش‌تری نسبت به انواع دیگر آن دارد. در هنگام خرید کولر‌های اسپلیت که دو تکه‌اند به دستگاه خارجی و محل نصب آن و چگونگی اتصال آنها به هم را مدنظر قرار دهید. اما در صورتی‌که تصمیم به خرید کولرگازی گرفته‌اید و نمی‌دانید باید کدام محصول را انتخاب کنید پیشنهاد می‌کنیم نکات و سؤالات زیر را در نظر بگیرید تا شاید باعث شناخت و انتخاب درست یک کولر گازی خوب شود و این سؤالات عبارتند از:

• برای چه متراژی قصد خرید کولر گازی دارید؟

• میزان جریان مجاز کنتور برق شما چند آمپر می‌باشد؟

• مکان مورد نظر شما چه نوع کاربری اعم از تجاری، اداری، مسکونی و… دارد؟

• برای کدام شهر قصد خرید دارید؟

• لوله‌کشی و جانمایی اسپلیت در واحد شما صورت گرفته است؟

• ارتفاع سقف، تعداد، نوع و جهت پنجره‌ها چگونه است؟

• تعداد افراد ساکن در آن مکان چه میزان می‌باشد؟

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید این است که اگر لوله‌کشی اسپلیت در واحد شما صورت گرفته باشد، شما می‌بایست با توجه به سایز لوله‌های مسی موجود دستگاه خود را انتخاب کنید، زیرا هر اسپلیت با توجه به برند و ظرفیت دارای سایز لوله متفاوتی است که در صورت وجود مغایرت مشکلاتی را برای شما در پی خواهد داشت.