ورزش و اقتصاد مقاومتی

ورزش و اقتصاد مقاومتی   بدون شک وقتی موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود، همه ابعاد جامعه در آن دخیل هستند و یکی از این حوزه چرا ورزش نباشد؟! وقتی امروزه رقم‌های کلانی در این حیطه جا به جا می‌شود. اقتصاد مقاومتی در ورزش مبناهای‌ زیادی دارد که به شرح زیر است: ۱- ساخت و ساز […]

ورزش و اقتصاد مقاومتی

 

بدون شک وقتی موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود، همه ابعاد جامعه در آن دخیل هستند و یکی از این حوزه چرا ورزش نباشد؟! وقتی امروزه رقم‌های کلانی در این حیطه جا به جا می‌شود.

اقتصاد مقاومتی در ورزش مبناهای‌ زیادی دارد که به شرح زیر است:

۱- ساخت و ساز ورزشی، یکی از مبناهای اقتصاد مقاومتی

یکی از این موارد رعایت اقتصاد مقاومتی حوزه ساخت و ساز مکان‌های ورزشی است. مسؤولان ورزش کشور می‌بایست در این زمینه قوی‌تر عمل کنند تا با وجود امکانات و زمین‌های ورزشی دیگر تیم‌ها و باشگاه‌های کشورمان برای برگزاری اردوهای تدارکاتی به دیگر کشورهای عربی و یا حتی اروپایی نروند تا ارز از کشورمان خارج نشود، بدون شک برای رسیدن به این مسأله و تحقق اقدامات لازم در این زمینه، باید برخی محتواهای علمی تدریس شده در حوزه مهندسی ورزش کشور را تغییر دهیم تا هرچه سریعتر در این حوزه پیشرفت کنیم.

۲- ضرورت ایجاد محدودیت برای تعداد بازیکنان و مربیان خارجی که به کیفیت ورزش نمی‌توانند بیفزایند:  

در فوتبال و اکثر رشته‌های ورزشی کشورمان امروزه بازیکنان خارجی زیادی حضور دارند که برخی از آنها بی‌کیفیت و تنها به دلیل پول گرفتن وارد کشورمان شدند و بی‌مدبری مدیران باشگاه‌ها سبب شده تا دلالان فوتبال خیلی راحت بازیکنان دسته دومی اروپا را به باشگاه‌های ایران آورده و تنها پول را از کشورمان خارج کنند. برای محدودیت ورود بازیکنان خارجی می‌بایست بیش‌تر به نیروهای بومی اهمیت داد تا در ورزش کشورمان مربیان و بازیکنان بومی رشد کرده و بتوانیم از استعدادهای آنها استفاده کنیم.

دیگر نکته مهم ایجاد دانشکده‌های فوتبال، بسکتبال، والیبال، کاراته و سایر رشته‌های ورزشی به‌طور اختصاصی در دانشگاه‌ها است که می‌تواند استعداد مردم و ورزشکاران کشورمان را پرورش داده تا یکی از قدم‌های مهم و آینده‌دار را در حوزه اقتصاد مقاومتی و ورزش کشورمان ‌برداریم .