ارزآوری با فولادسازان

ارزآوری با فولادسازان ۸ شرکت بزرگ فولادسازی کشور در سال گذشته ۷ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۷۱۱ تن شمش و محصولات فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ورق گرم و سرد، ورق قلع‌اندود، انواع کلاف، آهن اسفنجی و… صادر کردند که نسبت به سال پیش از آن ۳۹ درصد افزایش دارد که این خود بر منابع […]

ارزآوری با فولادسازان

۸ شرکت بزرگ فولادسازی کشور در سال گذشته ۷ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۷۱۱ تن شمش و محصولات فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ورق گرم و سرد، ورق قلع‌اندود، انواع کلاف، آهن اسفنجی و… صادر کردند که نسبت به سال پیش از آن ۳۹ درصد افزایش دارد که این خود بر منابع ارزی کشور افزوده و در آینده می‌تواند با رشد بیش‌تر جزو صنعت‌های ارزآور و صادرات مهم غیرنفتی تلقی شود.

سهم صادرات شرکت فولاد خوزستان از این میزان دومیلیون و ۷۶۹ هزار و ۸۶۸ تن، فولاد مبارکه یک میلیون و ۲۹۲ هزار و ۱۵۳ تن، ذوب‌آهن اصفهان یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۷۲۵ تن، فولاد هرمزگان یک میلیون و ۹۷ هزار و ۳۴۷ تن، شرکت کاوه جنوب ۸۶۵ هزار تن، فولاد خراسان ۱۱۸ هزار و ۵۷۸ تن، فولاد آلیاژی ایران ۶۶ هزار و ۵۷۴ تن و فولاد اکسین ۲۲ هزار و ۴۶۶ تن بود.

این شرکت‌ها در اسفندماه گذشته روی هم ۸۲۲ هزار و ۹۷۴ تن شمش و محصولات فولاد صادر کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۳۴ درصد رشد داشت. البته باید این را دانست که ایران چهاردهمین تولیدکننده فولاد در جهان است.