حمایت از تولید کننده چه شد؟

حمایت از تولید کننده چه شد؟ روز پنجشنبه وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سیاست‌های ارزی چند روز اخیر در راستای حمایت از کالای ایرانی اتخاذ شده است. مسعودکرباسیان در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری افزود: دولت در سیاست ارزی جدید خود از بخش‌های اصلی اقتصاد حمایت می‌کند و بخش‌های اساسی اقتصاد کشور که پیش از […]

حمایت از تولید کننده چه شد؟

روز پنجشنبه وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سیاست‌های ارزی چند روز اخیر در راستای حمایت از کالای ایرانی اتخاذ شده است. مسعودکرباسیان در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری افزود: دولت در سیاست ارزی جدید خود از بخش‌های اصلی اقتصاد حمایت می‌کند و بخش‌های اساسی اقتصاد کشور که پیش از این دلار ۳هزار و ۸۰۰ تومانی دریافت می‌کردند از این پس مابه‌التفاوت این قیمت با ۴ هزار و ۲۰۰ تومان را به صورت یارانه دریافت خواهند کرد.

وی پیرامون التهابات در بازار ارز کشور و سیاست اتخاذ شده از سوی دولت در راستای تک‌نرخی کردن ارز با قیمت ۴ هزار و ۲۰۰ تومان و اتخاذ تصمیماتی در این راستا گفت: فلسفه سیاست‌های جدید ارزی دولت برگرداندن آرامش به اقتصاد و رفع التهاب کاذب در همه بخش‌های اقتصادی از جمله صادرات و تولید است.

با همه این تفاسیر اما هنوز نوسانات نرخ ارز برای تولیدکنندگانی که مواد خام وارد می‌کنند، ضررهایی را ایجاد کرده و قیمت کالای تولید شده را تحت تأثیر قرار می‌دهد سیاست تخصیص ارز دولتی به آنها هم تاکنون جوابگو نبوده و تنها به چند نرخی شدن ارز منجر شده است. حالا باید دید دقیقاً در روزهای آتی چه اقداماتی برای حمایت از کالای ایرانی صورت می‌گیرد؟