حمایت از فضای مجازی ایرانی

حمایت از فضای مجازی ایرانی بعد از طراحی اپلیکیشن‌های داخلی در فضای مجازی مسؤولان برای حمایت از این خدمات داخلی فعال شدند. در همین زمینه در نهایت پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌ا… العظمی‌خامنه‌ای نیز اعلام کرد فعالیت خود را در تلگرام متوقف کرده و از این پس اطلاع‌رسانی درباره اخبار و […]

حمایت از فضای مجازی ایرانی

بعد از طراحی اپلیکیشنهای داخلی در فضای مجازی مسؤولان برای حمایت از این خدمات داخلی فعال شدند. در همین زمینه در نهایت پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌ا… العظمی‌خامنه‌ای نیز اعلام کرد فعالیت خود را در تلگرام متوقف کرده و از این پس اطلاع‌رسانی درباره اخبار و مطالب مربوطه در پیام‌رسان‌های سروش، گپ و آی‌گپ انجام خواهد شد.

در توضیحات کانال تلگرامی‌khamanei.ir همچنین آمده بود: در راستای پاسداشت منافع ملی و برای رفع انحصار از پیام‌رسان تلگرام، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌ا…‌العظمی‌خامنه‌ای (KHAMENEI.IR) فعالیت خود را در این پیام‌رسان، متوقف می‌کند. این اقدام که پیش از شروع برنامه‌ رسمی نهادهای کشور در توقف استفاده از تلگرام انجام می‌شود، برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و رفع انحصار فضای مجازی از پیام‌رسان‌های غیرایرانی است.

پس از آن نیز در کانال تلگرامی اسحاق‌جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری اعلام شد: در چارچوب قوانین و مقررات کشور، از این پس در کانال تلگرامی معاون اول رییس‌جمهوری مطلبی منتشر نخواهد شد و از این پس انتشار اخبار برنامه‌های ایشان از طریق پیام‌رسان‌های داخلی صورت می‌گیرد که آدرس این صفحات به زودی اعلام خواهد شد.

محمودواعظی، رییس دفتر رییس‌جمهوری نیز با بیان این‌که توصیه ما در حال حاضر این است که از پیام‌رسان‌های داخلی که وابسته به بخش خصوصی هستند، استفاده شود، گفت: قرار شد، کسانی که در پیام‌رسان‌های خارجی هستند را به پیام‌رسان‌های داخلی منتقل کنیم. در سال ۹۳ دستورالعملی را به همه وزارتخانه‌ها ابلاغ کردیم که هیچ فعالیت دولتی را حق ندارند در پیام‌رسان‌های خارجی انجام دهند. این بار علاوه بر این‌که این موضوع را مجدداً ابلاغ کردیم، حتی به خودمان هم توصیه کردیم تا از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کنیم.

محمود‌واعظی هم با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، اعلام کرد: با توجه به تصمیم هیأت محترم دولت و لزوم رفع انحصار از پیام‌رسان‌های خارجی، اینجانب از این پس در پیام‌رسان تلگرام حضور نخواهم داشت و از پیام‌رسان‌های گپ و ویسپی استفاده خواهم کرد.

در عین حال، کانال رسمی ریاست جمهوری نیز فعالیت خود را در پیام‌رسان‌های داخلی آغاز کرده و با انتشار اطلاعیه‌ای در تلگرام نوشت: پیرو بخشنامه مورخ ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ معاون اول محترم رییس‌جمهور و به منظور حمایت از پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی، من‌بعد اطلاع‌رسانی برنامه‌های ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در پیام‌رسان‌های داخلی کشورمان (سروش و گپ) ادامه خواهد یافت.