چگونه ‌تورم تک‌نرخی ادعایی دولت قیمت گوشت را بالا می‌برد

چگونه ‌تورم تک‌نرخی ادعایی دولت قیمت گوشت را بالا می‌برد عضو هیأت‌رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این‌که بحث افزایش نرخ گوشت مردم را نگران کرده است، گفت: دولت اعلام می‌کند تورم تک‌رقمی شده است اما در مقابل ما شاهد افزایش نرخ گوشت نیز هستیم. به گزارش خانه‌ملت، سیدناصرموسوی‌لارگانی درباره افزایش نرخ گوشت در کشور، […]

چگونه ‌تورم تک‌نرخی ادعایی دولت قیمت گوشت را بالا می‌برد

عضو هیأت‌رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این‌که بحث افزایش نرخ گوشت مردم را نگران کرده است، گفت: دولت اعلام می‌کند تورم تک‌رقمی شده است اما در مقابل ما شاهد افزایش نرخ گوشت نیز هستیم.

به گزارش خانه‌ملت، سیدناصرموسوی‌لارگانی درباره افزایش نرخ گوشت در کشور، گفت: هیچ دلیل قانع‌کننده‌‌ای برای گرانی گوشت را از سوی وزارتخانه‌های همچون صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی دریافت نکرده‌ایم و این در حالی است که گرانی گوشت برای مردم غیرقابل قبول است؛ زیرا زمانی که دولت تک رقمی بودن تورم را اعلام می‌کند، مردم انتظار ندارند شاهد گرانی گوشت باشند.

 نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که افزایش قیمت کالاهایی همچون گوشت بر چه مبنایی بوده است ،آیا درآمد مردم افزایش داشته است، ادامه داد: افزایش نرخ گوشت کمکی به دامدار نمی‌کند، زیرا با افزایش نرخ گوشت هم وضعیت دامداران بهبود بخشید نمی‌شود.

وی ادامه داد: در همه مباحث واسطه‌ها و دلال‌ها عاملی برای افزایش نرخ قیمت کالا در کشور به شمار می‌آیند و این درحالی است که در برخی مواقع که دامدار نیاز به منابع مالی دارد، بنابراین مجبور است دام را به دلالان بفروشد.

موسوی‌لارگانی افزود: زمانی که دامدار مشکلات مالی دارد، دلال با نرخ پایین دام را از دامدار خریداری می‌کند اما در مقابل دام را با قیمت بالاتر در اختیار کشتارگاه قرار می‌دهد.

 

 عضوهیأت‌رییسه کمیسیون اقتصادی با بیان این‌که سازمان تعزیرات باید نظارت جامع بر نرخ گوشت داشته باشد، ادامه داد: دولت باید با نظارت جامع، نرخی برای فروش محصولی همچون گوشت تعیین کند که تا علاوه برمصرف‌کننده تولیدکننده هم متضرر نشود.