انعقاد قرارداد با برند چینی پژو نقض غرض است

انعقاد قرارداد با برند چینی پژو نقض غرض است عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان این‌که انعقاد قرارداد با برند چینی پژو نقض غرض است، گفت: کمیسیون صنایع صحت‌وسقم استفاده از قطعات چینی در قرارداد جدید با پژو را بررسی می‌کند. به گزارش خانه‌ملت، حمیدرضافولادگر در خصوص وجود ابهام و شایبه درمورد استفاده […]

انعقاد قرارداد با برند چینی پژو نقض غرض است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان این‌که انعقاد قرارداد با برند چینی پژو نقض غرض است، گفت: کمیسیون صنایع صحت‌وسقم استفاده از قطعات چینی در قرارداد جدید با پژو را بررسی می‌کند.

به گزارش خانه‌ملت، حمیدرضافولادگر در خصوص وجود ابهام و شایبه درمورد استفاده و قرارداد با برند چینی پژو گفت: انعقاد قرارداد با برند چینی پژو نقض غرض است و سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت‌های خارجی زمانی مناسب و مفید بوده و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم است، که منافع ملی در این قرارداد‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها دیده شده باشد و منابع جدیدی به کشور اضافه کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که قرارداد با پژو و استفاده از قطعات چینی محلی از اعراب ندارد، افزود: زمانی قرارداد با پژو مفید به فایده خواهد بود که شرکت‌های قطعه‌سازی و شرکت‌هایی که زیر ظرفیت فعالیت می‌کنند، فعال شوند و فن‌آوری منتقل شود.

کمیسیون صنایع صحت و سقم استفاده از قطعات چینی در قرارداد جدید با پژو را بررسی می‌کند

فولادگر ادامه داد: ایجاد بازار مصرف برای دیگران و اشباع بازار داخلی توسط خودروهای وارداتی بدون استفاده از ظرفیت‌ها چالش برانگیز است.

 

وی با بیان این‌که مجلس و کمیسیون صنایع صحت و سقم استفاده از قطعات چینی در قرارداد جدید با پژو را بررسی می‌کند، یادآور شد: مجلس از بازوهای نظارتی خود برای ورود به قراردادهای جدید استفاده می‌کند، تا هر گونه شایبه‌ای رفع و منافع ملی حفظ شود. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که برای تولیدات فعلی پژو از قطعات چینی استفاده می‌شود، تصریح کرد: مجلس معتقد است که باید از ظرفیت‌های خالی قطعه‌سازی داخلی استفاده کرد و با آن برخورد شود، اما اگر در قراردادهای جدید چنین اقدامی صورت بگیرد، فاجعه بار است.