استیضاح وزیر راه چاره نهایی نیست

استیضاح وزیر راه چاره نهایی نیست عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در حادثه قطار سمنان باید به وزیر راه و شهرسازی و سایر مدیران این وزارتخانه، فرصت داد و در زمان باقی‌مانده از دولت یازدهم، استیضاح چاره نهایی نیست. محمدرضاملکشاهی‌راد افزود: دولت با بررسی ابعاد مختلف این حادثه تأسف بار ضمن شناسایی اشکالات […]

استیضاح وزیر راه چاره نهایی نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در حادثه قطار سمنان باید به وزیر راه و شهرسازی و سایر مدیران این وزارتخانه، فرصت داد و در زمان باقی‌مانده از دولت یازدهم، استیضاح چاره نهایی نیست.

محمدرضاملکشاهی‌راد افزود: دولت با بررسی ابعاد مختلف این حادثه تأسف بار ضمن شناسایی اشکالات ساختاری و مدیریتی، مقصران آن را به مردم معرفی کرد تا با ارتقا سطح مدیریتی، از وارد شدن خسارت‌های جبران‌‌ناپذیر بیش‌تر به مردم و جامعه جلوگیری کند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عذرخواهی و استعفای مدیرعامل شرکت راه‌آهن نشان از مسؤولیت‌‌پذیری وی بود، افزود: وقتی مدیری به دلیل اشتباه و خطای کارمند زیرمجموعه خود از مردم عذرخواهی و استعفا ‌دهد، نشان می‌دهد این مدیر در برابر خطای نیروی انسانی زیرمجموعه خود بی‌تفاوت نبوده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، استعفای مدیرعامل راه‌آهن را بسیار کار پسندیده دانست و گفت: این فرهنگ اسلامی باید بین همه مدیران و کارگزاران نظام نهادینه شود، زیرا فرهنگ عذرخواهی و کناره‌گیری از مسؤولیت باید برای سایر مدیران نیز الگو شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، استیضاح وزیر راه و شهرسازی در زمان باقی‌مانده از دولت یازدهم را چاره نهایی ندانست و تأکید کرد: استیضاح ابزار نظارت مجلس است و نباید جنگ و دعوا با دولت تلقی شود.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزیر راه و ترابری توانایی پاسخ به پرسش‌های نمایندگان مجلس را دارد و به‌طور قطع اگر خود و زیرمجموعه‌‌اش را مقصر بداند از مردم عذرخواهی می‌کند. یقین بدانید که به نفع مردم است تا مجلس توضیحات آقای وزیر را بشنوند.