ممنوعیت فروش محصولاتی که از کود شیمیایی غیرمجاز استفاده کنند

با تصویب مجلس ممنوعیت فروش محصولاتی که از کود شیمیایی غیرمجاز استفاده کنند نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت بهداشت را مکلف کردند عرضه محصولاتی را که به صورت غیرمجاز از کود شیمیایی استفاده کرده‌اند ممنوع کند. به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح دیروز و در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه […]

با تصویب مجلس

ممنوعیت فروش محصولاتی که از کود شیمیایی غیرمجاز استفاده کنند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت بهداشت را مکلف کردند عرضه محصولاتی را که به صورت غیرمجاز از کود شیمیایی استفاده کرده‌اند ممنوع کند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح دیروز و در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه ششم بند الحاقی به ماده ۸۷ این لایحه را به تصویب رساندند که براساس آن وزارت بهداشت مکلف است با همکاری وزارت جهاد کشاورزی مقدار مجاز سموم باقی‌مانده در مواد و فرآورده‌های غذایی و نیز مصرف کود شیمیایی را برای محصولات مذکور مشخص کرده و عرضه محصولاتی که به صورت غیرمجاز از سموم و کودهای شیمیایی استفاده کرده‌اند ممنوع کند.

به موجب این مصوبه همچنین وزارت جهاد کشاورزی موظف است ضمن اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی و اقدام برای کاهش استفاده از سموم و کودهای شیمیایی امکان دسترسی مردم را به محصولاتی که از سلامت لازم برخوردارند فراهم آورد. همچنین وزارت بهداشت موظف است در سال اول برنامه فهرست مواد و فرآورده‌های غذایی سالم و ایمن را در سبد غذایی مطلوب برای گروه‌های سنی مختلف اعلام کند.

 

این پیشنهاد که از سوی محمددهقان، نماینده چناران و طرقبه مطرح شد با ۱۲۴ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.