تدوین طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها

تدوین طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور مجلس گفت: در شرایط کنونی طرح اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها تدوین شده که براساس آن زمان ثبت نام کاندیدا‌ها در انتخابات شورا‌ها تغییر می‌کند. حسین مقصودی در گفت‌وگو با خانه ملت، از تدوین طرح اصلاح برخی از مواد قانون انتخابات شورا‌ها خبر […]

تدوین طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها

سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور مجلس گفت: در شرایط کنونی طرح اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها تدوین شده که براساس آن زمان ثبت نام کاندیدا‌ها در انتخابات شورا‌ها تغییر می‌کند.

حسین مقصودی در گفت‌وگو با خانه ملت، از تدوین طرح اصلاح برخی از مواد قانون انتخابات شورا‌ها خبر داد و گفت: این طرح با هدف تغییر زمان ثبت نام نامزدهای انتخاباتی در انتخابات شورا‌ها تدوین شده است.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در قانون فعلی زمان ثبت نام انتخابات شورا‌ها را از ۲۹ اسفند ماه تا ۶ فرودین ماه سال آینده تعیین کرده‌اند، حال با توجه به تعطیلات نوروزی شاید برخی افراد برای انجام ثبت نام دچار مشکل شود، از این رو در طرح مذکور مقرر شده تا زمان ثبت‌نام تغییر کند.

وی گفت: همزمان کردن ثبت نام انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری یکی از مباحث و پیشنهادات در رابطه با طرح اصلاح برخی از مواد قانون انتخابات شورا‌ها است، اما در کل هدف اصلی ما از تدوین این طرح، رفع این مشکلات و محدودیت‌ها است.

 

سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور مجلس، ادامه داد: با توجه به این‌که در شرایط کنونی مجلس در حال بررسی لایحه برنامه ششم توسعه است، قطعاً بعد از اتمام این دستور کار، طرح اصلاح برخی از مواد قانون انتخابات شورا‌ها در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.