برنامه ششم اجازه جذب ۶۵ میلیارد دلاری منابع خارجی را به دولت می‌دهد

برنامه ششم اجازه جذب ۶۵ میلیارد دلاری منابع خارجی را به دولت می‌دهد سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کل کشور از اجازه مجلس به دولت برای جذب ۶۵ میلیارد دلار منابع خارجی در برنامه ششم خبر داد. محمدخدابخشی در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی در برنامه ششم گفت: برای تحقق اهداف برنامه پیش‌بینی شده است که […]

برنامه ششم اجازه جذب ۶۵ میلیارد دلاری منابع خارجی را به دولت می‌دهد

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کل کشور از اجازه مجلس به دولت برای جذب ۶۵ میلیارد دلار منابع خارجی در برنامه ششم خبر داد.

محمدخدابخشی در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی در برنامه ششم گفت: برای تحقق اهداف برنامه پیش‌بینی شده است که ۵٫۱۵ درصد از منابع مورد نیاز سرمایه‌گذاری ازمحل سرمایه‌گذاری خارجی به اشکال مختلف در قالب فاینانس، مشارکت مستقیم و یا قراردادهای مشارکت خارجی تأمین شود.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که اقدامات خوبی در برنامه ششم توسعه در رابطه با سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته است، افزود: در یکی از احکامی که در برنامه ششم توسعه گنجانده شده به دولت اجازه می‌دهد که بتواند مجموعاً ۶۵ میلیارد دلار منابع خارجی را جذب کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم تصریح کرد: مجلس در برنامه ۵ ساله توسعه کشور، این اجازه را صادر کرده داده و اجرای این موضوع به دولت برمی‌گردد که تلاش کند و با استفاده از مجوزی که گرفته منابع لازمی که نیاز دارد را برای تحقق اهداف برنامه جذب کند.

 

گفتنی است؛ محمدرضاجهان‌بیگلری، اقتصاددان و عضو اتاق بازرگانی گفته است که سرمایه‌گذاری خارجی از حدود ۵ میلیارد دلار در سال ۹۲ به دو میلیارد در سال ۹۵ سقوط کرده و فاصله زیادی بین سرمایه‌های مصوب و جذب شده وجود دارد که رییس سازمان سرمایه‌گذاری باید در این رابطه پاسخگو باشد.