۱۰۰ کیلومتر از پروژه‌های راهی فارس تا پایان دولت افتتاح می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی ۱۰۰ کیلومتر از پروژه‌های راهی فارس تا پایان دولت افتتاح می‌شود معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در استان فارس ۴ پروژه ریلی، دو پروژه آزادراهی و ۱۸ طرح راهی در حال ساخت است، گفت: ۱۰۰ کیلومتر از پروژه‌های راهی استان فارس تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد. […]

معاون وزیر راه و شهرسازی

۱۰۰ کیلومتر از پروژه‌های راهی فارس تا پایان دولت افتتاح می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در استان فارس ۴ پروژه ریلی، دو پروژه آزادراهی و ۱۸ طرح راهی در حال ساخت است، گفت: ۱۰۰ کیلومتر از پروژه‌های راهی استان فارس تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا، خیرا…‌خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ضمن بازدید از پروژه‌های عمرانی استان فارس به خبرنگار ایلنا، گفت: ردیف‌های اعتباری لایحه بودجه برای پروژه‌های عمرانی استان فارس در شقوق مختلف ریلی، آزادراهی و بزرگراهی برای ساخت بالغ بر ۴ هزار و ۸۰۰ کیلومتر بودجه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان این‌که حدود هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه‌آهن در قالب ۴ محور ریلی در حال ساخت و مطالعه برای اجرا در این استان وجود دارد، گفت: ساخت ۶۰۰ کیلومتر در قالب دو محور آزادراهی در این استان پیش‌بینی شده است و حدود ۱۸ طرح بزرگراهی به طول دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر در استان فارس برنامه اجرایی در دست ساخت و مطالعه داریم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه‌داد: از ۴ محور ریلی عملیات اجرایی دو محور شروع شده و پیشرفت فیزیکی این محور‌ها به طول حدود ۳۰۰ کیلومتر در حال حاضر ۴۸ درصد است.

خادمی گفت: محور ریلی گل‌گهر به سمت شیراز و راه‌آهن یزد به سمت استان فارس در حال اجرا است. همچنین دو محور شامل اتصال راه‌آهن شیراز به بوشهر و احداث آزاد راه شیراز- جهرم به سمت بندرعباس هم از جمله محورهای ریلی این استان هستند.

وی با بیان این‌که عملیات اجرایی راه‌آهن شیراز به بوشهر شروع شده است، اظهارداشت: مطالعات پروژه راه‌آهن شیراز به سمت بندرعباس هم آغاز شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه آزادراهی در استان فارس، گفت: در بخش آزادراهی دو محور آزادراهی شیراز- اصفهان به طول ۳۷۰ کیلومتر و شیراز – بوشهر به طول ۳۲۰ کیلومتر در حال اجرا است.

وی ادامه‌داد: عملیات اجرای آزادراه اصفهان به شیراز در طول ۲۲۵ کیلومتر در حال انجام است و تاکنون ۴۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

خادمی با بیان این‌که آزادراه اصفهان- شیراز یکی از آزادراه‌های فعال کشور است، ادامه‌داد: در سال ۹۵ این پروژه پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی داشت. از مزیت‌های این آزادراه این است که ۱۳۰ کیلومتر مسیر بین اصفهان تا شیراز را کوتاه می‌کند و تأثیر زیادی در کاهش مصرف سوخت و افزایش ایمنی تردد در مسیر استان‌های جنوبی کشورمان دارد.

این مقام مسؤول گفت: در آزادراه اصفهان- شیراز حدود دو هزار و ۴۰۰  نفر مشغول به‌کار هستند و ۹۷۰ دستگاه ماشین‌آلات در این مسیر کار می‌کنند و این آزادراه یکی از ۶ آزادراه بزرگ و فعال کشورمان است.

وی با بیان این‌که امروز عملیات اجرای آخرین قطعه آزادراه شیراز به اصفهان به طول ۱۴ کیلومتر شروع شد، گفت: امیدوارم این قطعه تا پایان سال ۹۷ به اتمام برسد.

خادمی با بیان این‌که ۲۲۵ کیلومتر از آزادراه اصفهان – شیراز تا پایان سال ۹۷ به اتمام می‌رسد، گفت: ۱۰۰ کیلومتر از ۱۸ طرح راهی، تا پایان دولت یازدهم به افتتاح می‌رسد.