قرارداد خرید هواپیما در تمام دنیا محرمانه است

قرارداد خرید هواپیما در تمام دنیا محرمانه است معاون سابق سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که قرارداد خرید هواپیما در تمام دنیا محرمانه است گفت: خرید هواپیما یک مسأله سیاسی نیست و باید به عنوان یک قرارداد تخصصی، اقتصادی و تجاری به آن نگاه کرد. به گزارش تین‌نیوز، علیرضامنظری در رابطه با این‌که برخی از […]

قرارداد خرید هواپیما در تمام دنیا محرمانه است

معاون سابق سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که قرارداد خرید هواپیما در تمام دنیا محرمانه است گفت: خرید هواپیما یک مسأله سیاسی نیست و باید به عنوان یک قرارداد تخصصی، اقتصادی و تجاری به آن نگاه کرد.

به گزارش تین‌نیوز، علیرضامنظری در رابطه با این‌که برخی از رسانه‌ها مدعی هستند که در قرارداد خرید هواپیما از ایرباس ابهاماتی وجود دارد و نباید رقم قرارداد محرمانه باشد، عنوان کرد: معمولاً قراردادهایی که در زمینه خرید هواپیما بسته می‌شوند یک قرارداد محرمانه هستند و به صورت علنی اعلام نمی‌شوند و این در تمام جهان صدق می‌کند.

وی در همین رابطه ادامه داد: بحث خرید هواپیما یک موضوع استراتژیک و راهبردی است در همین راستا خرید این تعداد هواپیما در شرایط ویژه‌ای قرار دارد.

منظری خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که کشور در زمان تحریم حق خرید هواپیمای نو را نداشت و اکنون خرید ایرباس در چارچوب برجام روی داده است لذا در وضعیت ویژه‌ای قرار دارد.

 

وی ابراز کرد: خرید هواپیما یک مسأله سیاسی نیست و باید در جامعه به عنوان یک قرارداد تخصصی، اقتصادی و تجاری به آن نگاه کرد ولی متأسفانه از ابتدا این‌گونه نبود.