تشکیل کمیته‌ای درکمیسیون عمران برای پیگیری علت وقوع حادثه پلاسکو

تشکیل کمیته‌ای درکمیسیون عمران برای پیگیری علت وقوع حادثه پلاسکو در راستای حادثه اخیر در ساختمان پلاسکو رییس کمیسیون عمران مجلس از تشکیل کمیته‌ای درکمیسیون متبوع خود برای پیگیری علت وقوع حادثه پلاسکو خبرداد و گفت: با مسببان وقوع این حادثه باید برخورد شود. به گزارش خانه ملت محمد رضا رضایی کوچی با تأکید براین‌که […]

تشکیل کمیته‌ای درکمیسیون عمران برای پیگیری علت وقوع حادثه پلاسکو

در راستای حادثه اخیر در ساختمان پلاسکو رییس کمیسیون عمران مجلس از تشکیل کمیته‌ای درکمیسیون متبوع خود برای پیگیری علت وقوع حادثه پلاسکو خبرداد و گفت: با مسببان وقوع این حادثه باید برخورد شود.

به گزارش خانه ملت محمد رضا رضایی کوچی با تأکید براین‌که از پیش باید برای جلوگیری وقوع حادثه ریزش پلاسکو اقدامات کافی صورت می‌گرفت، گفت: ساختمان پلاسکو بیش از ۵۰ سال قدمت داشت و امکان وقوع حادثه‌های غیرمترقبه برای آن محتمل بود، بنابراین سهل‌انگاری و کوتاهی برای جلوگیری از وقوع این حادثه مشهود است.

نماینده مردم جهرم درمجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته‌ای درکمیسیون عمران برای پیگیری علت این حادثه خبرداد و افزود: علت این سانحه و چرایی عدم پیشگیری از وقوع آن باید مشخص شود، ضمن این‌که باید مشخص شود که چرا از قبل برای جلوگیری از این حادثه تدبیر لازم و اقدامات کافی صورت نگرفته است.

وی با بیان این‌که وقوع این حادثه زنگ خطری برای مسؤولان به منظور جلوگیری از وقوع چنین حوادثی است، تصریح کرد: نمونه‌ای از این دست ساختمان‌های قدیمی در تهران و شهرهای دیگر کشور وجود دارد، بنابراین این حادثه هشدار و زنگ خطری برای مسؤولان است که مراقبت‌های لازم را برای جلوگیری از این حادثه‌ها انجام دهند.

رضایی با تأکید بر بی‌تدبیری مسؤولان برای جلوگیری از وقوع این حادثه، گفت: ریزش ساختمان پلاسکو از قبل قابل پیش‌بینی بود و به‌طورحتم کمیسیون عمران در مجلس کمیته‌ای را برای پیگیری این موضوع را تشکیل می‌دهد، بنابراین درحال حاضر شهرداری، نظام مهندسی، وزارت راه و شهرسازی و استانداری باید دراین خصوص پاسخگو باشند.

 

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که دربحث مقاوم‌سازی و پیش‌بینی حوادث درکشور ضعف وجود دارد، افزود: ساختمان‌های قدیمی و با تعداد ساکن بسیاری درشهر تهران وجود دارد که هیچ نهادی در مقابل مقاوم‌سازی آنها اقدامی انجام نمی‌دهد، بنابراین باید با مسببان آن برخورد شود؛ همچنین باید در خصوص مقاوم‌سازی و میزان خدمات موجود در هلال احمر و اورژانس بررسی‌های لازم صورت گیرد.