ایزوایکو ظرفیت‌های بالایی در تعمیر و ساخت کشتی دارد

ایزوایکو ظرفیت‌های بالایی در تعمیر و ساخت کشتی دارد سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران گفت: مجموعه کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با شتاب زیادی در حال توسعه است و ظرفیت‌های بالایی برای همکاری‌های صنعتی مشترک با شرکت‌های فرانسوی دارد. به گزارش مارین نیوز، فرانسوا سنمو ظهر دیروز در بازدید از صنایع کشتی‌سازی فراساحل […]

ایزوایکو ظرفیت‌های بالایی در تعمیر و ساخت کشتی دارد

سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران گفت: مجموعه کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با شتاب زیادی در حال توسعه است و ظرفیت‌های بالایی برای همکاری‌های صنعتی مشترک با شرکت‌های فرانسوی دارد.

به گزارش مارین نیوز، فرانسوا سنمو ظهر دیروز در بازدید از صنایع کشتی‌سازی فراساحل با بیان این‌که ایران کشوری پهناور و بزرگ است و هنوز قسمت‌های زیادی از آن را بازدید نکرده‌ام، اظهار کرد: به دعوت مدیران کل شرکت‌های ایمیدرو و ایزوایکو به بندرعباس آمدم و پتانسیل‌های بالای بندرعباس را مشاهده کردم.

سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: شرکت کشتی‌سازی ایزوایکو درحال‌توسعه، شتاب زیادی گرفته است به همین دلیل پتانسیل بالایی برای شراکت دارد.

سنمو اظهار کرد: با سفر امروز توانستم به‌طور خاص با فعالیت‌های ایزوایکو که در زمینه کشتی و تجهیزات نفتی است آشنا شوم و در واقع از پتانسیل فعالیت‌های ایزوایکو که فعالیت‌های روبه‌جلو دارد و در سال‌های آینده فعالیت‌های گسترده‌تری خواهد داشت آشنا شدم.

وی تصریح کرد: شرکت‌های فرانسوی در حال حاضر در همکاری با ایزوایکو هستند و مذاکراتی برای گستردگی این فعالیت‌ها در حال انجام است که شرکت‌ها باید بسنجند در چه زمینه‌هایی می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند تا به یک سرانجام برد-برد برسند.

سفیر فرانسه در ایران اضافه کرد: در حال حاضر فرانسه در حال همکاری با شرکای ایرانی خود هست که این همکاری‌ها از قدیم میان ایران و فرانسه بوده است و در ماه‌های گذشته صحبت‌‌ها از تفاهمنامه‌ها میان دو کشور بیش‌تر شده است.

وی در پایان گفت: در زمینه خودروسازی که یک بخش صنعتی است و مردم ایران در این حوزه کیفیت خاصی را برای تولید خودرو قائل هستند در حال رایزنی با ایران هستیم و مثال‌های زیادی را از همکاری‌های بین ایران و فرانسه که از سال ۲۰۱۶ نیز گسترش‌یافته است، می‌توان زد.

فرانسوآ سِنمو با استاندار هرمزگان نیز دیدار کرد و اظهار داشت: دستیابی به توافق برجام برای دو کشور و حتی دنیا بسیار مهم بود و برجام می‌تواند به پایداری امنیت منطقه کمک بسیاری داشته باشد و خواسته دولت‌های ایران و فرانسه اجرای کامل برجام در ابعاد سیاسی و اقتصادی آن است.

 

سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: هم اکنون شاهد سرمایه‌گذاری‌های وهمکاری‌های مشترک در زمینه صنعت ازجمله شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و سیتروئن فرانسه و ایران‌ایر و ایرباس فرانسه، شرکت‌های سرمایه‌گذاری ایران در زمینه نفت وگاز با توتال در توسعه میدان گازی فاز ۱۱عسلویه در ایران هستیم و این روند شتاب بیش‌تری می‌گیرد.