درآمد ۴۶۰ میلیارد تومانی فرودگاه امام خمینی(ره) در سال گذشته

درآمد ۴۶۰ میلیارد تومانی فرودگاه امام خمینی(ره) در سال گذشته مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان این‌که ترمینال سلام توسط بنیاد مستضعفان تا یک‌سال آینده ساخته می‌شود و ما در مدت ۸ سال اقساط آن را به بنیاد می‌پردازیم، گفت: مشکل اصلی عدم استقبال سرمایه‌گذاران در فرودگاه امام، نبود صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری […]

درآمد ۴۶۰ میلیارد تومانی فرودگاه امام خمینی(ره) در سال گذشته

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان این‌که ترمینال سلام توسط بنیاد مستضعفان تا یکسال آینده ساخته می‌شود و ما در مدت ۸ سال اقساط آن را به بنیاد می‌پردازیم، گفت: مشکل اصلی عدم استقبال سرمایه‌گذاران در فرودگاه امام، نبود صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری و عدم اطمینان آنها در این باره است که پیشنهاد شده این صندوق در مجلس تصویب شود.

به گزار فارس، محمدنویدی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از طرح توسعه شهر فرودگاهی امام‌خمینی طی نشست خبری اظهار داشت: در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش‌ترین تعداد مسافر از فرودگاه پکن با آمار ۹۰ میلیون نفر جابه‌جا شد و پس از آن فرودگاه‌های دوبی با جابه‌جایی ۷۸ ملیون نفر، فرانکفورت با جابه‌جایی ۶۱ میلیون نفر، آتاتورک ترکیه با جابه‌جایی ۶۲ میلیون نفر و اینچئون کره با جابه‌جایی ۵۰ میلیون نفر در رتبه‌های بعدی قرار داشتند در حالی که فرودگاه اما در آن سال فقط ۷٫۲ میلیون مسافر جابه‌جا کرد.

وی افزود: فعلاً در ایران درآمد فرودگاه‌ها شامل ۸۰ درصد از محل عملیات هوانوردی و فقط ۲۰ درصد از عملیات غیرهوانوردی است.

نویدی بیان کرد: فعلاً ۳۸ شهر فرودگاهی در آمریکای شمالی، ۲۰ شهر فرودگاهی در اروپا، ۱۷ شهر فرودگاهی در چین، و ۷ شهر فرودگاهی در خاورمیانه داریم و این ارقام در حال گسترش است.

وی درباره درآمد فرودگاه امام نیز توضیح داد: سال گذشته ۴۶۰ میلیارد تومان درآمد داشتیم که ۱۳ درصد آن از محل فروشگاه‌ها و ۱۵ درصد از محل پارکینگ‌‌ها بود.

وی رقابت در این عرصه را بسیار سنگین و نزدیک دانست و گفت: کشور ترکیه با وجود ظرفیت ۹۰ میلیون مسافری فرودگاه آتاتورک به تازگی ۴ میلیارد یورو برای ساخت فرودگاه جدید اختصاص داده است که به سرعت در حال ساخت است و بازارهای جهانی را جذب می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) بیان کرد: فرودگاه امام خمینی(ره) در نقطه‌ای از دنیا قرار دارد که جایگاهی بسیار استراتژیک است و از هر طرف فقط ۱۲ ساعت با ۵ میلیارد جمعیت دنیا فاصله دارد و در واقع تهران می‌تواند نقطه اتصال شرق و غرب عالم باشد.

نویدی بیان کرد: قرار است فرودگاه امام ظرفیت جابه‌جایی ۹۰ ملیون مسافر و ۱۰ میلیون بار را محقق کند اما امروز ظرفیت ما فعلاً ۷٫۵ میلیون نفر مسافر و ۲۰۰ هزار تن بار در سال است و این در مقایسه با فرودگاه‌های دنیا بسیار کم است.

 

وی بیان کرد: ‌ارتفاع فرودگاه از سطح دریا هزار متر است و این برای یک فرودگاه و هواپیما‌ها بسیار مناسب است.