پیمانکاران قطعه دو آزادراه تهران- شمال به صورت فراخوان عمومی در مناقصه حضور داشتند

معاون وزیر راه و شهرسازی پیمانکاران قطعه دو آزادراه تهران- شمال به صورت فراخوان عمومی در مناقصه حضور داشتند معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که پیمانکاران قطعه دو آزادراه تهران-‌شمال به صورت فراخوان عمومی در مناقصه حضور داشتند و وزارت راه و شهرسازی دخالتی در انتخاب آنها نداشت، گفت: بنیاد مستضعفان مسؤول […]

معاون وزیر راه و شهرسازی

پیمانکاران قطعه دو آزادراه تهران- شمال به صورت فراخوان عمومی در مناقصه حضور داشتند

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که پیمانکاران قطعه دو آزادراه تهران-‌شمال به صورت فراخوان عمومی در مناقصه حضور داشتند و وزارت راه و شهرسازی دخالتی در انتخاب آنها نداشت، گفت: بنیاد مستضعفان مسؤول انتخاب پیمانکاران آزادراه شمال است.

خیرا…خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت‌وگو با ایلنا درباره انتخاب پیمانکاران قطعه دوم آزادراه تهران-‌شمال گفت: تمام پیمانکار قطعه۲ از طریق فراخوان عمومی و ارزیابی‌های فنی انتخاب شده‌اند اما شاید در برخی از موارد که در انتخاب یکی از پیمانکاران قطعه دوم این پروژه هم رخ داد شرکتی که در رتبه دوم قرار دارد به دلایل فنی از شرکت اول قوی‌تر باشد و کار را به آن بسپارد.

وی با بیان این‌که خوشبختانه پیشرفت فیزیکی قطعه یک آزادراه تهران‌–‌شمال بسیار مطلوب است و سال آینده این قطعه زیر بار ترافیک می‌رود اظهار داشت: پیمانکار آزادراه تهران‌–‌شمال بنیاد مستضعفان است و شرکت آزادراه تهران‌–‌شمال که وابسته به بنیاد مستضعفان است وظیفه انتخاب پیمانکار را دارد و ما به بنیاد اطمینان داریم که بهترین پیمانکار را انتخاب می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت پروژه‌های کریدورهای بین‌المللی گفت: چند کریدور بین‌المللی تعریف شده که ساخت این پروژه‌ها در اولویت ما هستند و عموماً‌ پروژه‌های مهم ما هم در مسیر این کریدورهای بین‌المللی و ترانزیتی قرار گرفته‌اند. مشکل اساسی ما در بخش کریدورهای ترانزیتی و بین‌المللی حلقه‌های ناپیوسته‌ای هستند که تا زمانی که این حلقه‌ها به هم متصل نشوند و پیوستگی نداشته باشند، کریدورهای بین‌المللی و ترانزیتی کارکرد مطلوبی نخواهند داشت.

وی با تأکید بر این‌که به‌طور قطع زمانی شبکه ترانزیتی خواهیم داشت که این مسیر‌‌‌ها و حلقه‌های راهی به هم پیوسته باشند، ادامه داد: چندی پیش وزیر راه و شهرسازی ساخت چند کریدور بین‌المللی را ابلاغ کرده است که در بخش جاده‌ای ساخت و تکمیل ۱۰ کریدور را در دستور کار قرارداده‌ایم که این پروژه‌ها اولویت‌بندی می‌شوند تا براساس اولویت حلقه‌های ناپیوسته شبکه راهی تکمیل شوند.

خادمی گفت: همچنین در بخش بزرگراه‌ها ۵۲ حلقه ناپیوسته وجود دارد که هزینه تکمیل و اتصال آنها بهم چیزی حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که سریعاً در اولویت برگزاری مناقصه باید گذاشته شود.

 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل همچنین درباره استقبال سرمایه‌گذاران خارجی از ورود به پروژه‌های زیرساختی گفت: خوشبختانه در بخش پروژه‌های آزادراهی مذاکرات متعددی با شرکت‌ها و هیأت‌های خارجی انجام شده است اما باید بپذیریم که در بخش بزرگراهی شرایط برای سرمایه‌گذاری مطلوب نیست. در سایر بخش‌های مذاکرات با سرمایه‌گذاران خارجی در حال انجام است.