راه‌آهن ضرورت ملی که باید به جایگاه اصلی خود برسد

راه‌آهن ضرورت ملی که باید به جایگاه اصلی خود برسد مدیر کل روابط عمومی شرکت راه‌آهن در این جلسه با بیان این موضوع که تکالیف و وظایف ما در بخش ریلی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و پیچیده‌تر شده است، عنوان کرد: امروزه نقش روابط عمومی ستاد و مناطق ریلی کشور بیش از پیش […]

راه‌آهن ضرورت ملی که باید به جایگاه اصلی خود برسد

مدیر کل روابط عمومی شرکت راه‌آهن در این جلسه با بیان این موضوع که تکالیف و وظایف ما در بخش ریلی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و پیچیده‌تر شده است، عنوان کرد: امروزه نقش روابط عمومی ستاد و مناطق ریلی کشور بیش از پیش پررنگ‌تر شده که بایستی برنامه‌ای راهبردی و مدیریتی را در پیش بگیرند.

به گزارش ایلنا، صادق سکری در گردهمایی مسؤولان و کارشناسان روابط عمومی با اشاره به اقدامات انجام شده در این ۳ سال گفت: مجلس مصوبات خوبی داشت و بخشی از این اقدامات با کمک مجلس نهم انجام شد و به نوعی می‌توان گفت در دوره طلایی راه‌آهن قرار داریم؛ زیرا دولت و مجلس با هم بر توسعه حمل و نقل ریلی اهتمام دارند.

وی در گردهمایی کارشناسان روابط عمومی ستاد و مناطق راه‌آهن با اعلام این‌که راه‌آهن کشور جهش بزرگی را در بخش‌های مختلف آغاز کرده است، گفت: امروز ما شاهد انقلاب ریلی در کشور هستیم به‌طوری که در بخش خطوط، دو خطه کردن، ارتقای کیفیت خدمات دهی در قطار‌‌‌ها و ایستگاه‌ها، روند اجرای پروژه‌ها نسبت به گذشته توسعه یافته است.

وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در بخش حمل و نقل ریلی اظهار داشت: رویکرد دولت توسط رییس‌جمهوری در ابتدای دولت یازدهم توسعه حمل و نقل ریلی است و امروز بعد از گذشت ۳ سال، این اتفاق کاملاً مشهود است و دولت در زمینه راه‌آهن تلاش‌های زیادی انجام داده است.

وی با اشاره به این‌که امروز وظیفه روابط عمومی در مقابل این پیشرفت و توسعه دو چندان شده است، افزود: روابط عمومی به عنوان سخنگوی یک سازمان، بایستی نسبت به اطلاع‌رسانی دقیق و درست عملکرد سازمان اقدامات اساسی انجام دهد.

سکری با بیان این‌که اگر روابط عمومی در بیرون سازمان به اهداف خود دست یابد اما در درون یک سازمان نتوانسته باشد وظایف خود را به درستی انجام دهد، توفیق زیادی در تعامل با اعضای خود ندارد، گفت: بستر‌سازی برای انجام کارهای مهم، اطلاع‌رسانی، اعتمادسازی، فرهنگ‌سازی، برجسته‌سازی و مدیریت افکار عمومی از جمله وظایف روابط عمومی است .

بنابر این گزارش؛ صادق سکری، مدیر کل روابط عمومی شرکت راه‌آهن در این جلسه با بیان این موضوع که تکالیف و وظایف ما در بخش ریلی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و پیچیده‌تر شده است، عنوان کرد: امروزه نقش روابط عمومی ستاد و مناطق ریلی کشور بیش از پیش پررنگ‌تر شده که بایستی برنامه‌ای راهبردی و مدیریتی را در پیش بگیرند.

وی افزود: روابط عمومی‌های مناطق در چنین شرایطی باید ضمن تلفیق فرهنگ و هنر در ارایه برنامه‌های ریلی، از اساتید فن، صاحبنظران و همه فرصت‌های راه‌آهن مناطق مربوط به خود استفاده کنند و راه‌آهن را به عنوان یک ضرورت ملی اعلام و در جهت توسعه همه جانبه آن تلاش کنند.

سکری بیان کرد: تمامی نگاه‌ها به بخش ریلی نسبت به شقوق دیگر ویژه است بنابراین وظیفه ما این است که با توجه به شرایط خاص اقتصادی و سیاسی در کشور، راه‌آهن را یک ضرورت ملی که باید به جایگاه اصلی خود برسد، معرفی کنیم.

مدیرکل روابط عمومی شرکت راه‌آهن با اشاره به این مطلب که راه‌آهن بنگاهی اقتصادی و اجتماعی است، بیان کرد: تعداد زیادی پروژه در بخش ریلی و در استان و شهرهای مختلف شروع شده که علی‌رغم کمبود منابع مالی، پیمانکاران برای تکمیل پروژه‌ها از هرگونه تلاشی دریغ نمی‌کنند بنابراین وظیفه ما این است که ضمن اطلاع‌رسانی درست این کمبود‌‌‌ها را مدیریت کنیم.

 

گفتنی است؛ در این مراسم کارشناسان و مسؤولان روابط عمومی مرکز و مناطق راه‌آهن کشور نظرات و پیشنهادات خود را مبنی بر تعامل و همکاری و اطلاع‌رسانی اخبار و گزارش‌های راه‌آهن منطقه مختص به خود ارایه دادند.