اختصاص اعتبار ۳ هزار میلیاردی برای اجرای طرح‌های اشتغال کمیته امداد و بهزیستی

با موافقت نمایندگان صورت گرفت اختصاص اعتبار ۳ هزار میلیاردی برای اجرای طرح‌های اشتغال کمیته امداد و بهزیستی نمایندگان مردم در خانه ملت با اختصاص اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی از سوی بانک مرکزی برای اجرای طرح‌های اشتغال کمیته امداد و بهزیستی موافقت کردند. به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی دیروز مجلس شورای […]

با موافقت نمایندگان صورت گرفت

اختصاص اعتبار ۳ هزار میلیاردی برای اجرای طرح‌های اشتغال کمیته امداد و بهزیستی

نمایندگان مردم در خانه ملت با اختصاص اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی از سوی بانک مرکزی برای اجرای طرح‌های اشتغال کمیته امداد و بهزیستی موافقت کردند.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۶ با بند الحاقی یک تبصره ۱۷ ماده واحده این لایحه با ۱۵۱ رأی موافق، ۱۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند که براساس این مصوبه بانک مرکزی مکلف به اختصاص اعتباری بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان به کمیته امداد و سازمان بهزیستی برای اجرای طرح‌های اشتغال مددجویان این دستگاه‌ها شد.

 

در بندالحاقی۱ تبصره ۱۷ این لایحه آمده است: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از طریق بانک‌های عامل مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه بانکی و رشد مبلغ مزبور را به تفکیک ۲۱هزار میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی(ره) و ۹هزار میلیارد ریال به سازمان بهزیستی با معرفی دستگاه‌های ذی‌ربط به مددجویان و کارفرمایان طرح‌های اشتغال مددجویی پرداخت نماید. در صورتی که هریک از دستگاه‌های مذکور نتوانند به هر میزان سهمیه تسهیلات خود تا پایان آذرماه ۱۳۹۶ استفاده نمایند، سهمیه مذکور به دیگر دستگاه مشمول تعلق می‌گیرد.