پروژه حمل‌ونقل ریلی میان هند و ایران کلید خورد

پروژه حمل‌ونقل ریلی میان هند و ایران کلید خورد شرکت راه‌آهن هند در حال بررسی یک سرویس حمل و نقل ریلی بین‌قاره‌ای است که هند را به ایران و ترکیه متصل می‌کند. به گزارش ایسنا به نقل از اکونومیک تایمزهند، این سرویس از توسعه تجاری و اقتصادی منطقه آسیا-اقیانوسیه پشتیبانی خواهد کرد و از مسیر […]

پروژه حمل‌ونقل ریلی میان هند و ایران کلید خورد

شرکت راه‌آهن هند در حال بررسی یک سرویس حمل و نقل ریلی بین‌قاره‌ای است که هند را به ایران و ترکیه متصل می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اکونومیک تایمزهند، این سرویس از توسعه تجاری و اقتصادی منطقه آسیا-اقیانوسیه پشتیبانی خواهد کرد و از مسیر داکا تا استانبول، بنگلادش، بوتان، هند، نپال، پاکستان، افغانستان، ایران و ترکیه را تحت‌پوشش قرار خواهد داد.

با وجود این‌که بوتان و افغانستان در حال حاضر اتصال ریلی ندارند، بوتان می‌تواند از طریق جاده از کلکته به این سرویس متصل شود و کانتینرهای افغانستان می‌توانند با متصل شدن مسیرهای جاده‌ای با شبکه راه‌آهن در کلکته، بارگیری شوند.

این پروژه بین‌المللی بلندپروازانه که با نام ITI-DKD شناخته می‌شود، حدود ۶ هزار کیلومتر را تحت‌پوشش قرار می‌دهد و هدف آن کاهش قابل‌توجه هزینه‌های بالای تعرفه‌ای و غیرتعرفه‌ای برای تجارت میان این کشورهاست.

شرکت راه‌آهن هند با دنبال کردن این پروژه قصد دارد یک نشست میان مدیران شرکت‌های راه‌آهن آسیای‌جنوبی در اواسط مارس برگزار کند.

یک مقام وزارت راه‌آهن هند در این باره گفت: کنفرانس‌‌ها و مطالعات امکان‌سنجی مختلفی از سوی کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه (ESCAP) درباره شبکه ریلی که بنگلادش، بوتان، هند، نپال، پاکستان، افغانستان و ترکیه را به یکدیگر متصل می‌کند، انجام شده است.

این کمیسیون مسیر مذکور را به عنوان یک مسیر ریلی امکان‌پذیر شناسایی کرده است.

مسیر ITI-DKD از مزیت استراتژیک متصل کردن پایتخت‌های این کشور‌‌ها برخوردار است.

 

یک قطار باری آزمایشی میان بنگلادش و هند در ۳ ماهه اول سال ۲۰۱۸-۲۰۱۷ برنامه‌ریزی شده و مورد موافقت مقامات ریلی دو کشور قرار گرفته است.