تحرک اقتصادی نتیجه احیای بافت فرسوده با حضور انبوه‌سازان

تحرک اقتصادی نتیجه احیای بافت فرسوده با حضور انبوه‌سازان عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر ضرورت تشویق انبوه‌سازان به ساخت‌وساز در بافت فرسوده، گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده می‌تواند رکود موجود در بازار مسکن را کاهش دهد. به گزارش خانه ملت، مجیدکیان‌پور با اشاره به تعداد واحدهای مسکونی فرسوده در سطح کشور، گفت: با توجه […]

تحرک اقتصادی نتیجه احیای بافت فرسوده با حضور انبوه‌سازان

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر ضرورت تشویق انبوه‌سازان به ساخت‌وساز در بافت فرسوده، گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده می‌تواند رکود موجود در بازار مسکن را کاهش دهد.

به گزارش خانه ملت، مجیدکیان‌پور با اشاره به تعداد واحدهای مسکونی فرسوده در سطح کشور، گفت: با توجه به بالا بودن آمار واحدهای مسکونی فرسوده در کشور باید راهکاری اساسی برای نوسازی آنها در بازه زمانی مشخص در نظر گرفته شود.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که در حال حاضر بسیاری از شهرهای کشور با مسأله‌ای به نام بافت‌های فرسوده مواجه هستند، افزود: این بافت‌ها یا هسته‌های قدیمی شهر‌ها بوده و به مرور زمان دچار فرسودگی شده‌اند و یا در حال حاضر بدون رعایت ضوابط و مقررات معماری و شهرسازی شکل گرفته و از این رو اکنون با مسایل و مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند.

وی با تأکید بر این‌که مسؤولیت شهرداری و وزارت راه و شهرسازی در نوسازی بافت فرسوده مسکونی سنگین است، تصریح کرد: ساخت‌وساز در بافت فرسوده نیازمند برخی اقدامات در راستای اصلاح زیرساخت‌ها از جمله تعریض گذر‌ها است که این مهم مداخله مدیریت شهری و دولت را می‌طلبد.

کنترل تورم در بخش مسکن با افزایش ساخت‌وساز در بافت فرسوده

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان این‌که کلید کنترل تورم و رونق بخشی به بازار مسکن در احیای بافت فرسوده نهفته است، گفت: با توجه به این‌که دولت بسته تشویقی برای ساخت‌وساز در بافت فرسوده در نظر گرفته باید در عمل با تقلیل هزینه‌ها در ساخت‌وساز بافت فرسوده فرصتی برای سرمایه‌گذاری فراهم شود.

کیان‌پور با اشاره به این‌که عوارض صدور پروانه شهرداری برای متقاضیان نوسازی در بافت فرسوده رایگان است، افزود: اقداماتی از این دست و همچنین پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی بافت فرسوده از تلاش‌های مثبت تیم اقتصادی دولت در جهت کاهش رکود در بازار مسکن است.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: توجه بیش‌تر دولت به ساخت‌وساز در بافت فرسوده و همچنین ایجاد فضا برای حضور انبوه‌ساز در این بخش می‌تواند محرکی برای اقتصاد قلمداد شود.