صداوسیما در انتخابات بی‌طرف باشد

صداوسیما در انتخابات بی‌طرف باشد نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم بی‌طرفی صداوسیما در انتخابات پیش رو گفت که نباید شائبه بهره‌برداری از امکانات کشور به نفع یک جریان سیاسی ایجاد شود. به گزارش ایسنا، غلامعلی‌جعفرزاده‌ایمن‌آبادی اظهار کرد: من معتقدم صداوسیما نباید در اختیار هیچ کدام از قوای ۳گانه باشد، […]

صداوسیما در انتخابات بی‌طرف باشد

نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم بی‌طرفی صداوسیما در انتخابات پیش رو گفت که نباید شائبه بهره‌برداری از امکانات کشور به نفع یک جریان سیاسی ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، غلامعلی‌جعفرزاده‌ایمن‌آبادی اظهار کرد: من معتقدم صداوسیما نباید در اختیار هیچ کدام از قوای ۳گانه باشد، زیرا نوعی دیکتاتوری به وجود می‌آید و می‌توانند از آن به نفع خود استفاده کنند. بنابراین از نظر من یکی از نکات مثبت قانون اساسی این است که صداوسیما زیر نظر هیچ کدام از ۳ قوه نیست بلکه زیر نظر رهبری است.

وی افزود: صداوسیما نباید به گونه‌ای عمل کند که این شائبه ایجاد شود که له یا علیه یک فرد یا مجموعه اقدامی کند، در واقع باید شأنیت جایگاه رهبری را حفظ کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس خاطرنشان کرد: گاهی رفتارهایی از سوی صداوسیما دیده می‌شود که توجیهی ندارد، مثلاً پخش نماز جماعت فردی که گفته می‌شود کاندیدای ریاست جمهوری است و البته پیش از این هم سابقه نداشته، در حالی که سخنرانی رییس‌جمهور مستقر پخش نمی‌شود، چه توجیهی دارد؟ یا آنها با پخش مستمر برنامه درباره فردی که کاندیداست، به دنبال چه چیزی هستند؟

جعفرزاده تصریح کرد: ما در ۳۸ سال گذشته درس‌های مفیدی از انقلاب گرفته‌ایم، یکی از آنها این است که هرگاه مردم احساس کنند نهادهای حاکمیتی به نفع یک نفر وارد شده‌اند، علیه او حرکت می‌کنند، زیرا مردم همیشه مدافع مظلوم هستند. اگر صداوسیما مدیران سیاسی دارد که در انتخابات له یا علیه کسی وارد میدان می‌شوند، بهتر است از این سابقه تاریخی درس بگیرند.

 

نایب رییس فراکسیون مستقلین در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر لزوم بی‌طرفی صداوسیما در انتخابات آینده، خواستار پرهیز از بهره‌برداری از امکانات کشور به نفع یک جریان سیاسی شد.