رکوردزنی ریل‌گذاری در پروژه راه‌آهن تهران – همدان

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد رکوردزنی ریل‌گذاری در پروژه راه‌آهن تهران – همدان وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که عملیات ریل‌گذاری پروژه راه‌آهن تهران–‌همدان اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد، گفت: با ریل‌گذاری ۱۴۶۶ متر در یک روز رکورد ریل‌گذاری در پروژه‌های راه‌آهن در این پروژه شکسته شد. به گزارش ایلنا، عباس آخوندی در […]

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

رکوردزنی ریل‌گذاری در پروژه راه‌آهن تهران – همدان

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که عملیات ریل‌گذاری پروژه راه‌آهن تهران–‌همدان اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد، گفت: با ریل‌گذاری ۱۴۶۶ متر در یک روز رکورد ریل‌گذاری در پروژه‌های راه‌آهن در این پروژه شکسته شد.

به گزارش ایلنا، عباس آخوندی در حاشیه بازدید از ایستگاه راه‌آهن تهران‌–‌همدان اظهار داشت: با توجه به دستور رییس‌جمهوری مبنی بر این‌که راه‌آهن تهران‌–همدان باید اردیبهشت ماه به افتتاح برسد، بازدیدی از این پروژه به عمل آمد و از پیشرفت کار پروژه آگاهی پیدا کردیم.

وی با بیان این‌که طول راه‌آهن تهران‌–همدان ۲۴۸ کیلومتر است، گفت: بیش از ۲۴۰ کیلومتر این پروژه به افتتاح رسیده است و راه‌آهن به ۲۰ کیلومتری همدان رسیده است.

وی با اشاره به این‌که رکوردزنی ریل‌گذاری در پروژه‌های عمرانی اظهار داشت: در پروژه تهران – همدان ۱۴۶۶ متر ریل‌گذاری انجام شد که این رکورد ریل‌گذاری در پروژه‌های عمرانی محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اجرای ریل‌گذاری راه‌آهن تهران‌–‌همدان اواخر اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد و ریل به ایستگاه از پیش طراحی شده این راه‌آهن متصل می‌شود.

وی با بیان این‌که این پروژه با سرعت قابل قبولی در حال اجرا است، ادامه داد: سیاست ما ایجاد حمل و نقل ترکیبی است به همین دلیل ایستگاه ترمینال اتوبوسرانی همدان برای ساخت ایستگاه جدید این راه‌آهن یکی از گزینه‌ها است.

وی افزود: یک ایستگاه پیش از این برای راه‌آهن تهران‌–همدان طراحی شده و پیشرفت فیزیکی هم داشته است اما از آنجا که سیاست حمل و نقل ترکیبی را دنبال می‌کنیم به دنبال این هستیم که در ترمینال اتوبوسرانی همدان ایستگاه راه‌آهن ساخته شود و بدین ترتیب مسافران کرمانشاه می‌توانند با اتوبوس به همدان و از همدان دسترسی به شبکه ریلی کشورمان داشته باشند و مقاصد مختلفی از جمله مشهد، تبریز و… را انتخاب کنند.

آخوندی با بیان این‌که همواره سیاست ما این بوده که ایستگاه‌های راه‌آهن در قبل شهر‌ها ساخته شوند، گفت: نزدیک‌‌ترین ایستگاه راه‌آهن همدان به سکونتگاه مردم ترمینال اتوبوسرانی است و ساخت ایستگاه در این ترمینال در راستای تحقق سیاست‌های شهرسازی ریل پایه است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که سرعت در راه‌آهن تهران همدان ۱۶۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده است، گفت: هر چه میزان قوس‌‌ها بیش‌تر باشد، امکان افزایش سرعت قطار هم بیش‌تر می‌شود، بنابراین افزایش سرعت قطار همدان تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت وجود دارد.

وی گفت: به زودی به اتفاق ریاست جمهوری راه‌آهن تهران‌–‌همدان به افتتاح می‌رسد و ریل‌گذاری این پروژه تا اردیبهشت ماه انجام خواهد شد. پس از آن عملیات تقرب ایستگاه‌ها را شروع خواهیم کرد و معتقدم این اتفاق بسیار بزرگ برای توسعه استان همدان محسوب می‌شود.

راه‌آهن همدان‌-‌تهران از ۵ طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی در کشور است

همچنین معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: راه‌آهن همدان‌-‌تهران یکی از ۵ طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی در کشور است که به زودی ریل‌گذاری آن به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایرنا، جبار علی ذاکری در بازدید وزیر راه و شهرسازی و هیأت همراه از راه‌آهن همدان‌-‌تهران افزود: طول ریل‌گذاری راه‌آهن ۲۶۷ کیلومتر است که دارای ۱۲ ایستگاه از جمله ۴ ایستگاه بزرگ ساوه، نوبران، فامنین و ایستگاه باری همدان است.

وی با بیان این‌که ایستگاه داخلی شهر همدان به عنوان ایستگاه مسافربری افتتاح می‌شود افزود: ریل‌گذاری تا نزدیک شهر همدان انجام شده و در حدود چهار ماه پیش با توجه به تأمین اعتبار ۷۴ کیلومتر ریل‌گذاری انجام شد به‌طوریکه رکورد یک هزار و ۶۶۴ متر با ۲۳ واگن در روز ثبت شده است.

وی تصریح کرد: ۲۰ کیلومتر از ریل‌گذاری راه‌آهن باقی مانده است که این ریل‌گذاری ششم اردیبهشت ماه به‌طور رسمی به اتمام می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که خطوط ریلی همدان‌-تهران-سنندج نقش مهمی در توسعه خطوط ریلی غرب کشور دارد ادامه داد: عملیات روسازی خط ریلی به سنندج نیز شروع شده و تا سنندج ۱۸ کیلومتر ریل‌گذاری در سال جاری انجام می‌شود.

گفتنی است، دی ماه سال گذشته محمد باقر نوبخت معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز برای بازدید از پروژه راه‌آهن همدان‌-تهران به همدان سفر کرد.

 

راه‌آهن همدان- تهران با ۲۶۸ کیلومتر طول از پروژه‌های چندین ساله استان همدان محسوب می‌شود که مسؤولان قول افتتاح و بهره‌برداری از آن را داده‌اند و یکی از وعده‌های دولت تدبیر و امید در سفر به استان همدان اتمام طرح راه‌آهن همدان-تهران تا پایان دولت یازدهم بوده است.