هدف‌گذاری راه‌آهن برای جابه‌جایی ۲۰ میلیون تن بار و ۴۳ میلیون مسافر در سال ۹۶

هدف‌گذاری راه‌آهن برای جابه‌جایی ۲۰ میلیون تن بار و ۴۳ میلیون مسافر در سال ۹۶ عضو هیأت‌ مدیره شرکت راه‌آهن با اشاره به هدف گذاری شرکت راه‌آهن برای رسیدن به جابه‌جایی ۲۰ میلیون تن بار و ۴۳ میلیون مسافر در سال جاری گفت: در برنامه ششم توسعه و سند تفصیلی نیز دستیابی سهم بار و […]

هدفگذاری راه‌آهن برای جابه‌جایی ۲۰ میلیون تن بار و ۴۳ میلیون مسافر در سال ۹۶

عضو هیأت‌ مدیره شرکت راه‌آهن با اشاره به هدف گذاری شرکت راه‌آهن برای رسیدن به جابه‌جایی ۲۰ میلیون تن بار و ۴۳ میلیون مسافر در سال جاری گفت: در برنامه ششم توسعه و سند تفصیلی نیز دستیابی سهم بار و مسافر به ترتیب۳۰ و ۲۰ درصد درنظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، سعیدرسولی افزود: در سال ۱۳۹۵ رکورد حمل بار از سوی راه‌آهن شکسته شد و شاهد حمل ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بار در شبکه سراسری راه‌آهن بودیم.

به گفته وی، در ایام اوج تردد نوروزی (از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۷ فروردین ۹۶)، یک‌ میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر جابه‌جا شد.

وی افزود: در سال گذشته نزدیک به ۳۵۰ واگن فرسوده با عمر بالای ۴۵ سال از ناوگان ریلی خارج شدند و با استفاده از روش‌های مختلف بهره‌وری و برنامه‌ریزی توانستیم قطارهای گردشگری را راه‌اندازی و حجم جابه‌جایی مسافر را افزایش دهیم.

عضو هیأت‌ مدیره راه‌آهن گفت: در ایام پیک، با بازرسی‌های مستمر از روند فعالیت‌های خدمات‌رسانی در ایستگاه‌ها، شاهد افزایش خدمات‌رسانی با کیفیت در ایستگاه‌ها و قطارهای مسافری بودیم.

رسولی با تأکید بر این‌که امسال با انرژی مضاعف در مجموعه مدیریت راه‌آهن برنامه‌ها را پیگیری می‌کنیم، افزود: برنامه‌های توسعه‌ای مصوب شده بسیاری در دست اجرا داریم که باید از همه فرصت‌‌ها برای دستیابی به اهداف استفاده کنیم تا در پایان برنامه شاهد تحولات ریلی در کشور باشیم.

 

وی گفت: البته اجرا و تکمیل پروژه‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری‌ دارد اما با توجه به این‌که شرایط بین‌المللی به نفع راه‌آهن است، باید امیدوار باشیم و برای تحقق اهداف، برنامه‌های خود را جدی‌تر پیش ببریم.