فناوری روز در تولید مصالح ساختمانی مدنظر باشد

فناوری روز در تولید مصالح ساختمانی مدنظر باشد عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: استفاده از مصالح بی‌کیفیت و فاقد استاندارد منجر به ضررهای جبران‌ناپذیری شده است. به گزارش خانه‌ملت، شهرام کوسه‌غراوی با انتقاد از کیفیت پایین مصالح ساختمانی که منجر به غیرایمن بودن ساختمان‌ها شده است، گفت: افزایش آمار ساختمان‌های نوساز فرسوده در سال‌های اخیر […]

فناوری روز در تولید مصالح ساختمانی مدنظر باشد

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: استفاده از مصالح بی‌کیفیت و فاقد استاندارد منجر به ضررهای جبران‌ناپذیری شده است.

به گزارش خانه‌ملت، شهرام کوسه‌غراوی با انتقاد از کیفیت پایین مصالح ساختمانی که منجر به غیرایمن بودن ساختمان‌ها شده است، گفت: افزایش آمار ساختمان‌های نوساز فرسوده در سال‌های اخیر گواه روشنی از کیفیت پایین مصالح ساختمانی دارد.

نماینده مردم مینودشت، کلاله و گالیکش در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که مصالح غیراستاندارد به علت ارزان بودن و کیفیت پایین به راحتی مورد استفاده برخی قرار می‌گیرد، افزود: استفاده از مصالح بی‌کیفیت و فاقد استاندارد موجب ضررهای جبران‌ناپذیری به صاحبان ساختمان و ثروت ملی می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که مصالح ساختمانی قبل از مصرف باید تمام آزمایش‌های لازم را از حیث استاندارد پشت سر بگذارد، تصریح کرد: متأسفانه برخی زدوبند‌‌ها در ارایه استاندارد به بعضی از کالا‌‌ها و خدمات معضل دیگری است که پیش روی صنعت ساختمان وجود دارد.

نظارت بر روند ساخت ساختمان‌های ایمن از مراحل تولید مصالح آن باید در دستور کار باشد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان این‌که نظارت بر روند ساخت ساختمان‌های ایمن از مراحل تولید مصالح آن باید در دستور کار مسؤولان باشد، گفت: متأسفانه بی‌توجهی به بحث مهم استاندارد در تولید مصالح ساختمانی، عمر ساختمان‌های نوساز را به شدت کاهش داده که این خطری برای کشور است.

وی ادامه داد: از جمله مهم‌ترین دلایل پایین بودن کیفیت مصالح ساختمانی کشور پایین بودن سطح فناوری تولید، عدم کنترل آنها در حین تولید و پیش از ورود به بازار مصرف است.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برای مقابله با فرسودگی ساختمان‌ها در کشور باید در ابتدا نظارت دقیقی بر روند ساخت و ایجاد مصالح ساختمانی صورت بگیرد.