خیرین مدرسه‌ساز در حوزه پرورشی و تولید محتوا وارد شوند

خیرین مدرسه‌ساز در حوزه پرورشی و تولید محتوا وارد شوند نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی‌گفت: خیرین نیت‌های خیرخواهانه خود را به سمت تولید محتوا و بحث‌های نرم‌افزاری و فکری در حوزه پرورشی هدایت کنند چرا که نیاز دانش‌آموزان در امور پرورشی بسیار حایز اهمیت است. به گزارش ایسنا، نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان […]

خیرین مدرسه‌ساز در حوزه پرورشی و تولید محتوا وارد شوند

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی‌گفت: خیرین نیت‌های خیرخواهانه خود را به سمت تولید محتوا و بحث‌های نرم‌افزاری و فکری در حوزه پرورشی هدایت کنند چرا که نیاز دانش‌آموزان در امور پرورشی بسیار حایز اهمیت است.

به گزارش ایسنا، نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان قزوین با رویکرد نقش خیرین در ایمن‌سازی مدارس با حضور مسؤولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین، برگزار شد.

 داوود محمدی، رییس کمیسیون اصل ۹۰ و نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ‌در این مراسم اظهار کرد: در کشور مجامع خیرین بسیاری در حوزه‌های مختلف وجود دارد اما هیچ‌کدام به نقش و ‌اهمیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز نمی‌رسد.

وی افزود: اگر خیرین محترم در حوزه مدرسه‌سازی وارد نمی‌شدند دولت نمی‌توانست با وجود مضیقه‌ مالی موجود قدم‌های بلندی در مسیر ساخت و ‌تجهیز مدارس داشته باشد.

محمدی با بیان این‌که باید این قدم‌ها را ستود، گفت: ارتقای سطح تعلیم و تربیت کشور نیازمند حضور اقشار مختلف مردم در این زمینه است چرا که نظام آموزش و پرورش، تربیت‌کننده پایه‌گذاران کشور است.

رییس کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی ‌تأکید کرد: باید حرکت ارزنده خیرین در جامعه نهادینه شود؛ چرا که احیا و تقویت نظام تعلیم و تربیت به دلیل اهمیت بالای خود باید در اولویت همه مسؤولان باشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ‌بر لزوم توجه جدی‌تر به حوزه پرورش تأکید و خاطرنشان کرد: خیرین باید در کنار ورود در مباحث مرتبط با فضاهای آموزشی نیت‌های خیرخواهانه خود را به سمت تولید محتوا و بحث‌های نرم‌افزاری و فکری هدایت کنند، چرا که نیاز دانش‌آموزان در امور پرورشی بسیار حایز اهمیت است.

عسگرعلی‌جوانبخت، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین، نیز در این مراسم بر لزوم تقدیر از خیرین تأکید و اظهار کرد: در دین مبین اسلام به مشارکت مردم در امور جامعه توجه ویژه‌ای شده است.

وی افزود: بسیاری از خیرین به صورت گمنام با صرف بخشی از ثروت شخصی خود در این حرکت ارزشمند در حال مشارکت هستند و دوشادوش آموزش و پرورش در ساخت و تجهیز صدها مدرسه فعال هستند.

جوانبخت ادامه داد: در سالی که مزین به نام «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال» شده است باید تلاش شود در مسیر خدمت به جامعه حرکت و با اقدامات پربرکت و با نشاط در حوزه آموزش و پرورش گام برداشت.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: مشارکت مردم حرف اول را در نهاد آموزش و پرورش می‌زند چرا که برای اداره نظام تعلیم و تربیت در حوزه تأمین فضا و تجهیزات آموزشی دولت نیازمند مشارکت بخش‌های غیردولتی و خیرین است.