نقص تبلیغات در کشور ما غلبه بعد منفی‌گرایی بر مثبت‌گرایی است

نقص تبلیغات در کشور ما غلبه بعد منفی‌گرایی بر مثبت‌گرایی است رییس مجلس شورای اسلامی‌گفت: فعال سیاسی باید امیدوارکننده باشد؛ آنچه به عملکرد جامعه لطمه می‌زند بعد منفی‌گرایی است. به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در همایش ملی «سهم من در امنیت و آرامش» عنوان کرد: فعال سیاسی باید امیدوارکننده باشد آن چه به عملکرد جامعه […]

نقص تبلیغات در کشور ما غلبه بعد منفی‌گرایی بر مثبت‌گرایی است

رییس مجلس شورای اسلامی‌گفت: فعال سیاسی باید امیدوارکننده باشد؛ آنچه به عملکرد جامعه لطمه می‌زند بعد منفی‌گرایی است.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در همایش ملی «سهم من در امنیت و آرامش» عنوان کرد: فعال سیاسی باید امیدوارکننده باشد آن چه به عملکرد جامعه لطمه می‌زند بعد منفی‌گرایی است.

رییس مجلس شورای اسلامی ‌با تقدیر از تلاش‌های نیروی انتظامی ‌در فعالیت‌های تحقیقی در موضوع امنیت تصریح کرد: فرماندهی نیروی انتظامی ‌در فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی پیرامون امنیت و نگاه سیستمیک به موضوع امنیت و آرامش ایده‌های خوبی دارد که می‌تواند در سطح کشور الگو شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: شرایط درونی و بیرونی و منطقه‌ای بر روی امنیت اثرگذار است و امنیت نیز اثر مهمی ‌بر آرامش در سطح جامعه دارد.

وی اظهار کرد: به هم ریختگی‌های منطقه‌ای و بحران‌سازی‌های دست‌ساز در منطقه، نگرانی‌هایی را در میان مردم منطقه ایجاد می‌کند بحران‌سازی‌ها در منطقه نیز بر روحیات مردم ممکن است اثر بگذارد.

رییس مجلس شورای اسلامی‌یادآور شد: رهبری در سخنان خود به بسیاری از بحران‌سازی‌های دست‌ساز در منطقه اشاره کردند که دشمن با اخم‌هایی که می‌کنند می‌خواهند بر اراده مردم تأثیر بگذارند و آنها را ناامید و تسلیم کنند که نوعی عملیات روحی و روانی است.

وی بیان کرد: برخی از مسایل نیز داخلی است و امنیت، مسایل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی را شامل می‌شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در سنت اسلامی ‌آمده است که انسان مسلمان و مؤمن نباید ناامید باشد در اجتماع انقلابی ما نیز مومن باید امیدوار باشد و در مقابله با مشکلات نباید دچار یأس شود تا با امیدواری به دنبال راه‌حل باشد.

وی تأکید کرد: همه انسان‌ها ممکن است فراز و فرودهایی داشته باشند؛ صحنه اجتماع، یک خانواده بزرگ است و می‌تواند با چالش‌هایی مواجه شود در این عرصه نباید مایوس شد داشتن روحیه و تقویت‌بنیان روحی مهم و در مسایل امنیتی موضوعی کلیدی است.

رییس مجلس شورای اسلامی‌ عنوان کرد: انسان‌ها باید در مسایل امنیتی از روحیه مناسب برخوردار باشند چالش‌ها ممکن است به واسطه مدیریت باشد و یا برخی از آنها تحمیلی است.

وی گفت: یک نقص در تبلیغات کشور ما وجود دارد که در آن بعد منفی‌گرایی بر مثبت‌گرایی غلبه دارد و این کار اشتباهی است و ‌بنیان کار کشور را با آسیب مواجه می‌سازد تبلیغات باید از برآیند امیدوارکننده برخوردار باشد.

لاریجانی تصریح کرد: کارهایی که در انقلاب در عرصه‌های زیربنایی و توسعه‌ای انجام شد با ارزش است اما سیستم تبلیغاتی منفی به این دستاوردها لطمه می‌زند در این زمینه سیستم تبلیغاتی کشور منفی‌گرایی زیادی دارد و شاید هم متأثر از کشمکش‌های سیاسی و مسایل مقطعی باشد.

وی اظهار کرد: در برخی از موارد این تبلیغات روحیه شادابی را زیر پا می‌گذارند در حالی که حوزه سیاست باید فعال و شاداب باشد چرا که در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی اثرگذار است انسان کارآفرین و فعال سیاسی باید امیدوار باشد تا بتواند موفق باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی ‌یادآور شد: در امنیت نیز مقوله امیدواری اهمیت زیادی دارد جامعه‌ای که دچار یأس و سرخوردگی می‌شوند لطمه می‌بیند و در این جامعه نمی‌توان امنیت پایدار داشته باشیم این امر بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست و همه باید با روحیه همکاری امنیت را ایجاد نماییم.

وی تأکید کرد: از ویژگی‌های جامعه امن، مشارکت مردم است ما بدون مشارکت مردمی ‌نمی‌توانیم به امنیت دست یابیم برای جلب مشارکت‌ها باید مردم احساس کنند که مسؤولیتی را بر عهده دارند.

 

لاریجانی بیان کرد: از طرفی ناامیدی و منفی گرایی به این مشارکت و در نهایت امنیت لطمه می‌زند داشتن روحیه مناسب برای امنیت موضوع به هم تنیده‌ای است و به هم ارتباط دارد مشارکت بیش‌تر مردم نیازمند به روحیه‌ای سالم و سازنده و پر کار است.