عزیزی:افزایش ۱۵ درصدی کرایه تاکسی غیرمنطقی است

  رییس کمیسیون اجتماعی مجلس افزایش ۱۵ درصدی کرایه تاکسی را غیرمنطقی دانست و گفت: با توجه به پیش‌بینی تورم ۱۲ درصدی و همچنین افزایش ۱۲ درصدی حقوق کارمندان بهتر است نرخ کرایه تاکسی نیز ۱۲ درصد افزایش یابد. عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با خانه ملت، با تأکید بر این‌که افزایش نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی […]

 

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس افزایش ۱۵ درصدی کرایه تاکسی را غیرمنطقی دانست و گفت: با توجه به پیش‌بینی تورم ۱۲ درصدی و همچنین افزایش ۱۲ درصدی حقوق کارمندان بهتر است نرخ کرایه تاکسی نیز ۱۲ درصد افزایش یابد.

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با خانه ملت، با تأکید بر این‌که افزایش نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی باید برحسب تورم موجود و افزایش حقوق کارمندان درنظر گرفته شود، افزود: البته این یک امر طبیعی است که سالانه کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یابد ولی بهتر است طوری افزایش یابد که به مردم فشار زیادی تحمیل نشود زیرا برحسب تورم موجود شهروندان آمادگی افزایش منطقی کرایه‌ها را دارند ولی توان پرداخت بیش‌تر از آن را ندارند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که تا زمان ابلاغ افزایش نرخ کرایه حمل و نقل درون شهری، قیمت کرایه‌ها باید با نرخ سابق محاسبه شود، تصریح کرد: تا وقتی که مصوبه‌ای در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی صادر نشود رانندگان حق افزایش خودسرانه کرایه تاکسی را ندارند و باید با رانندگان متخلف به شدت برخورد کرد.

افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی باید کارشناسانه و منطقی باشد

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر این‌که هرگونه افزایش کرایه حمل و نقل عمومی باید کارشناسانه و منطقی باشد، تصریح کرد: با توجه به افزایش نیافتن قیمت بنزین افزایش غیرمنطقی کرایه‌های حمل و نقل پذیرفتنی نیست.

وی با بیان این‌که افزایش غیرمنطقی کرایه حمل و نقل عمومی موجب کاهش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می‌شود، تصریح کرد: همین موضوع سبب افزایش استفاده از خودروهای شخصی و در پی آن افزایش آلودگی هوا و ترافیک می‌شود.

وضعیت نامناسب ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری در پایتخت

عزیزی وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری را در پایتخت نامناسب دانست و گفت: هر چند از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در کاهش آلودگی و فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی امری ضروری و لازم است ولی متأسفانه هنوز شاهد تردد این خودرو‌ها در پایتخت هستیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، بر ضرورت بهبود و افزایش وسایل حمل و نقل عمومی در تهران تأکید کرد و گفت: عمر مفید برخی از ناوگان حمل و نقل درون شهری پایتخت به اتمام رسیده و باید هر چه سریعتر از چرخه خارج شوند؛ البته با خروج خودروهای فرسوده و جایگزینی خودروهای باکیفیت مسؤولان باید تلاش جدی برای بهبود حمل و نقل پاک مانند مترو داشته باشند.

ضرورت پرداخت سریعتر بدهی دولت به شهرداری

نماینده مردم شیروان در مجلس نهم، بر ضرورت پرداخت سریعتر بدهی دولت به شهرداری تأکید کرد و افزود: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند ناوگان عمومی را بهبود دهد بنابراین دولت در این خصوص باید همکاری لازم را با شهرداری داشته باشد البته هر چند دولت نیز تا حدودی همکاری داشته ولی کافی نبوده و نیاز است که افزایش یابد.

 

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزایش ۱۵ درصدی کرایه تاکسی را غیرمنطقی دانست و گفت: با توجه به پیش‌بینی تورم ۱۲ درصدی و همچنین افزایش ۱۲ درصدی حقوق کارمندان بهتر است نرخ کرایه تاکسی نیز ۱۲ درصد افزایش یابد.