نهادهای دولتی در بهترین نقاط سواحل خزر ده‌ها هزار هکتار زمین را تصرف کرده‌اند

نهادهای دولتی در بهترین نقاط سواحل خزر ده‌ها هزار هکتار زمین را تصرف کرده‌اند رییس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس، گفت: یک اهرم یا سازمان بیرونی خارج از نهادهای دولتی که هیچ منفعتی در این میان نداشته باشد، باید موضوع آزادسازی سواحل و فروش مجتمع‌های تفریحی ادارات دولتی را پیگیری کند. به گزارش خانه […]

نهادهای دولتی در بهترین نقاط سواحل خزر ده‌ها هزار هکتار زمین را تصرف کرده‌اند

رییس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس، گفت: یک اهرم یا سازمان بیرونی خارج از نهادهای دولتی که هیچ منفعتی در این میان نداشته باشد، باید موضوع آزادسازی سواحل و فروش مجتمع‌های تفریحی ادارات دولتی را پیگیری کند.

به گزارش خانه ملت، جبارکوچکی‌نژاد با بیان این‌که بیش از ٨٠ درصد سواحل شمالی کشور در اختیار نهادهای دولتی و ویلاهای خصوصی است، گفت: هر یک از نهادهای دولتی در بهترین نقاط سواحل خزر ده‌ها هزار هکتار زمین را تصرف کرده‌اند و هزینه‌های سنگینی از بیت‌المال برای نگهداری از این اماکن پرداخت می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این‌که مجتمع‌های تفریحی ادارات دولتی در سواحل خزر محل تفریح مدیران، خانواده‌های آنها و افراد خاص است، افزود: متأسفانه حتی به مدیران و کارمندان استانی اجازه استفاده از اماکن تفریحی نهادهای دولتی داده نمی‌شود و حتی برای نگهداری از این بنا‌ها به بومی‌های منطقه اعتماد ندارند، چرا که از آن به عنوان ملک شخصی خود استفاده می‌کنند.

سالیانه مبالغ هنگفتی صرف نگهداری ویلاهای ادارات دولتی می‌شود

کوچکی‌نژاد با بیان این‌که سازمان بازرسی و سازمان‌های نظارتی باید کنترل بیش‌تر و مؤثرتری بر مجتمع‌های تفریحی نهاد‌ها و ادارات دولتی در شمال کشور داشته باشند، ادامه داد: متأسفانه سالیانه مبالغ هنگفتی صرف نگهداری این ویلا‌ها و تاراج و هدر رفت بیت‌المال می‌شود، که وظیفه نهادهای نظارتی کنترل دقیق بر چگونگی استفاده از این ویلاهای تفریحی است.

وی با تأکید بر این‌که آزادسازی سواحل باید هرچه سریعتر در دستورکار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد، یادآور شد: مدیران دولتی مجتمع‌های تفریحی شمال کشور و حاشیه سواحل خزر را به حیاط خلوت خود تبدیل کرده‌اند و اجازه استفاده سایر کارمندان از این مجموعه‌های تفریحی را نمی‌دهند.

افراد منتفع اجازه آزادسازی سواحل را نمی‌دهند

کوچکی نژاد با بیان این‌که نهادهای دولتی باید مجتمع‌های تفریحی شمال کشور را واگذار کرده و به فروش برسانند، افزود: یک اهرم یا سازمان بیرونی خارج از نهادهای دولتی که هیچ منفعتی در این میان نداشته باشد، باید موضوع آزادسازی سواحل و فروش مجتمع‌های تفریحی ادارات دولتی را پیگیری کند.

 

رییس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: افرادی که در استفاده از این مجتمع‌ها منتفع می‌شوند، اجازه آزادسازی سواحل را نمی‌دهند، لذا مجلس باید با عزمی جدی به موضوع آزادسازی سواحل ورود کند.