نوسازی سالانه ۲۰ درصد از خودروهای فرسوده از سال ۹۷

نوسازی سالانه ۲۰ درصد از خودروهای فرسوده از سال ۹۷ نایب رییس مجمع نمایندگان استان تهران گفت: براساس برنامه ششم توسعه کل کشور دولت، شهرداری‌ها و دستگاه‌های مسؤول مکلف شدند از سال دوم برنامه سالانه ۲۰ درصد از خودروهای فرسوده را جایگزین کنند. به گزارش خانه ملت، محمدرضا‌نجفی در رابطه با اظهارات رییس شورای شهر […]

نوسازی سالانه ۲۰ درصد از خودروهای فرسوده از سال ۹۷

نایب رییس مجمع نمایندگان استان تهران گفت: براساس برنامه ششم توسعه کل کشور دولت، شهرداری‌ها و دستگاه‌های مسؤول مکلف شدند از سال دوم برنامه سالانه ۲۰ درصد از خودروهای فرسوده را جایگزین کنند.

به گزارش خانه ملت، محمدرضا‌نجفی در رابطه با اظهارات رییس شورای شهر تهران مبنی بر بحران کمبود اتوبوس و واگن گفت: شورای شهر و متولیان شهری در چنین شرایطی که منابع مالی دولت کفاف ورود به حوزه حمل ونقل عمومی را نمی‌دهد، باید تلاش کنند با مدیریت بهینه سرمایه‌ها، دارایی‌ها و نقدینگی منابع تحت اختیار را با اولویت بندی ضرورت‌‌ها و الزاماتی که باید در توسعه ظرفیت‌های شهری، زیربنا‌‌ها و زیرساخت‌ها، تجهیزات و المان‌های شهری به‌کار بگیرند، حال براساس نگاه استراتژیک، کارشناسی و بلند مدت باید منابع را تخصیص و هزینه کرد. بنابراین اگر مسؤولان شهری در این راستا حرکت کنند به‌طور قطع تمامی کمبودهای حوزه حمل ونقل عمومی تهران رفع خواهد شد.

گسترش حمل ونقل عمومی نیازمند همکاری مؤثر متولیان شهری و تمامی دستگاه‌ها است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این‌که گسترش حمل ونقل عمومی نیازمند همکاری مؤثر متولیان شهری و تمامی دستگاه‌ها است، افزود: متوقف کردن فعالیت‌های مفید، در اولویت قرار ندادن آنها و هزینه کردن منابع در جایی غیر از اولویت‌های استراتژیک امری است که باید نسبت به آن تجدید نظر کرد زیرا کمکی به حل مسایل مردم و حوزه شهری نمی‌کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، از تردد خودروهای فرسوده در پایتخت انتقاد کرد و با بیان این‌که از رده خارج کردن این خودرو‌‌ها نیازمند عزم جدی دولت و متولیان است، ادامه داد: دولت باید با تأمین منابع مالی و ایجاد سازوکارهای لازم در جهت حمایت از مالکان خودروهای فرسوده گام ‌بردارد؛ همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت باید پشتیبانی، تولید و تأمین این خودرو‌‌ها با شرایط مناسب را بر عهده گرفته و متولیان شهری به عنوان متولی حمل ونقل عمومی با همکاری دولت و وزارت صنعت برای تحقق این امر گام ‌بردارد.

نوسازی خودروهای فرسوده در لایحه برنامه ششم تبدیل به یک الزام قانونی شده است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، با یادآوری این‌که نوسازی خودروهای فرسوده در لایحه برنامه ششم تبدیل به یک الزام قانونی شده است، گفت: بر این اساس دولت، شهرداری‌ها و دستگاه‌های مسؤول مکلف شدند از سال دوم برنامه سالانه ۲۰ درصد از خودروهای فرسوده را جایگزین کنند.

 

نایب‌رییس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که تردد خودروهای فرسوده افزایش آلایندگی هوای پایتخت را به همراه دارد، تصریح کرد: باید با رعایت حداقل‌های استاندارد به گونه‌ای عمل کرد که خودروهای با عمر بیش از ۵ سال را بتوان از رده خارج کرد.