بنیاد مسکن برنامه اجرای طرح مسکن اجتماعی را آماده کرده است

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی         بنیاد مسکن برنامه اجرای طرح مسکن اجتماعی را آماده کرده است  رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آمادگی سازمان برنامه و بودجه برای تأمین منابع مورد نیاز اجرای طرح مسکن اجتماعی و حمایتی خبر داد و گفت: بنیاد مسکن برنامه اجرای این طرح را آماده کرده است. به گزارش ایرنا، […]

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی        

بنیاد مسکن برنامه اجرای طرح مسکن اجتماعی را آماده کرده است

 رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آمادگی سازمان برنامه و بودجه برای تأمین منابع مورد نیاز اجرای طرح مسکن اجتماعی و حمایتی خبر داد و گفت: بنیاد مسکن برنامه اجرای این طرح را آماده کرده است.

به گزارش ایرنا، علیرضاتابش افزود: در مذاکراتی که با معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه انجام شده قول مساعد داده‌اند که امسال برای اجرای این طرح منابع مالی خوبی تخصیص یابد.

وی با بیان این که به محض تخصیص اعتبارات مورد نیاز، بنیاد مسکن کار خود را در این طرح آغاز می‌کند، اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران برای اجرای این طرح از آمادگی لازم برخوردار است و برنامه اجرای این طرح در بنیاد تهیه شده است.

وی یادآور شد: در طرح مسکن اجتماعی و حمایتی در کشور سالیانه ۱۰۰هزار واحد مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه ساخته می‌شود و این طرح در سال جاری به استناد مصوبه دوم اسفند ماه سال گذشته هیأت دولت آغاز می‌شود.

وی با بیان این که برای اجرایی شدن این طرح قرار است ۲۴ میلیارد و ۳۷۵ هزار ریال تسهیلات بانکی و یک میلیارد و ۶۷۰ هزار ریال اعتبار بلاعوض اختصاص یابد، گفت: به محض تأمین اعتبارات مورد نیاز کار بنیاد مسکن در این طرح آغاز می‌شود که ساخت تعداد ۱۰ هزار مسکن حمایتی، خرید ۲۰ هزار مسکن حمایتی و کمک بلاعوض برای خرید ۵ هزار واحد مسکن فاقد متقاضی از مهم‌ترین اولویت‌های این طرح است.

تابش افزود: در حوزه مسکن اجتماعی قرار است که ساخت ۱۰ هزار مسکن استیجاری و پرداخت ۱۵ هزار تسهیلات به سازندگان مسکن اجتماعی عملی شود و پرداخت ۱۵ هزار کمک اجاره بها در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر و ۲۰ هزار در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر از آن جمله است، ضمن این که در طرح مسکن اجتماعی و حمایتی برای ۵ هزار واحد مسکن نیز تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه مسکن اختصاص می‌یابد.

این مقام مسؤول در ادامه به اهمیت ساخت سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: ساخت سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی با استفاده از تسهیلات ۲۰۰ و ۱۸۰ میلیارد ریالی شبکه بانکی تأثیر به‌سزایی در ایجاد فرصت‌های اشتغال‌زایی در سال تولید و اشتغال در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی خواهد داشت.

تابش گفت: صنعت ساختمان با ۱۰۰ صنعت دیگر در ارتباط است و بین ۱۰ تا ۱۵ درصد فولاد و ۱۰ تا ۱۲ درصد سیمان کشور در حوزه ساخت‌وساز به مصرف می‌رسد و اگر سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور احداث شود، سالیانه ۱۰۰ هزار شغل به صورت مستقیم و ۵۰ هزار شغل به صورت غیرمستقیم در کشور ایجاد می‌شود.

 

وی در پایان با بیان این که تاکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور بهسازی و نوسازی شده است، گفت: در اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکن روستایی تاکنون ۱۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واجدین شرایط روستایی پرداخت شده است.