الزام دولت به ایجاد یک میلیون شغل در سال طی برنامه ششم

الزام دولت به ایجاد یک میلیون شغل در سال طی برنامه ششم عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برای حل مشکلات اقتصادی نیازمند به ارایه برنامه اجرایی قوی از سوی کاندیدا‌ها هستیم. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدخدابخشی، نماینده مردم الیگودرز در مجلس با اشاره به بیانات مقام‌معظم‌رهبری در زمینه انتخابات گفت: انتخابات برای […]

الزام دولت به ایجاد یک میلیون شغل در سال طی برنامه ششم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برای حل مشکلات اقتصادی نیازمند به ارایه برنامه اجرایی قوی از سوی کاندیدا‌ها هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدخدابخشی، نماینده مردم الیگودرز در مجلس با اشاره به بیانات مقام‌معظم‌رهبری در زمینه انتخابات گفت: انتخابات برای مردم حق و تکلیف است و حق دارند فردی را به عنوان عالی‌‌ترین مقام اجرایی انتخاب کنند و در تعیین سرنوشتشان دخالت داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این‌که از جهتی شرکت در انتخابات یک وظیفه است، افزود: ما با تهدیداتی مواجه هستیم، مشارکت حداکثری و انسجام بیش‌تر در انتخابات بیانگر اقتدار ملی کشورمان بوده و عاملی برای مقابله با تهدیدات خواهد بود، لذا مشارکت پرشور مردم در انتخابات نظام را بیمه می‌کند.

خدابخشی تصریح کرد: با توجه به مشکلات متعدد کشور در حوزه اقتصادی انتظار می‌رود کاندیدا‌ها درمورد این مشکلات صحبت کرده و برنامه‌های خود را برای حل آن ارایه کنند؛ البته هدف‌گذاری‌های کمی کلان در برنامه ششم برای مسایل اقتصادی و ایجاد اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: براساس هدف‌گذاری مجلس در برنامه ششم باید بیکاری از ۱۲٫۶ درصد به ۸٫۶ درصد برسد، هر ۰٫۸ درصد کاهش نرخ بیکاری نیز به منزله ایجاد یک میلیون شغل در سال است. اگرچه یک میلیون شغل الزاماتی دارد که یکی از آنها تأمین منابع مالی لازم برای سرمایه‌گذاری است و الزام دیگر اراده شخص رییس‌جمهور است.

وی با بیان این‌که رییس‌جمهور آینده باید با اراده قوی برای تحقق هدف‌گذاری‌های انجام شده تلاش کند، گفت: باید برنامه اجرایی برای حل مشکل مردم ارایه شود و با توجه به محدودیت منابع قاعدتاً این منابع به سمت بخش‌هایی از اقتصاد سرازیر شود که همزمان سرمایه‌گذاری کم‌تری نیاز داشته باشد و اشتغال زایی بیش‌تری را موجب شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: ما برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید روی بخش‌هایی سرمایه‌گذاری کنیم که به واردات کم‌تری نیاز دارد تا در شرایط تحریم با مشکل مواجه نشویم زیرا تأکید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی به خارج است.

 

خدابخشی با تأکید بر این‌که نامزد‌ها به جای تخریب یکدیگر برنامه‌های خود را برای رفع مشکلات اقتصادی اعلام کنند، خاطرنشان کرد: به‌طور کلی برای حل مشکلات اقتصادی نیازمند به برنامه اجرایی قوی از سوی کاندیدا‌ها هستیم.