سازمان راهداری به پیمانکاران۲۴ هزار میلیارد ریال بدهکار است

رییس سازمان راهداری اعلام کرد سازمان راهداری به پیمانکاران۲۴ هزار میلیارد ریال بدهکار است   رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن اشاره به اهمیت نگهداری راه‌های کشور گفت: هم‌اکنون میزان بدهی این سازمان به پیمانکاران به ۲۴ هزار میلیارد ریال رسیده است. به گزارش ایرنا، داودکشاورزیان، افزود: در زمان آغاز به‌کار دولت […]

رییس سازمان راهداری اعلام کرد

سازمان راهداری به پیمانکاران۲۴ هزار میلیارد ریال بدهکار است

 

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن اشاره به اهمیت نگهداری راه‌های کشور گفت: هم‌اکنون میزان بدهی این سازمان به پیمانکاران به ۲۴ هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش ایرنا، داودکشاورزیان، افزود: در زمان آغاز به‌کار دولت تدبیر و امید، بدهی این سازمان به پیمانکاران ۶ تا ۷ هزار میلیارد ریال بود، اما در دو سال اخیر با توجه به انجام پروژه‌های بسیار ایمن‌سازی و راهداری در سطح راه‌های کشور، بدهی این سازمان افزایش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن ابراز امیدواری نسبت به این‌که با برنامه‌ریزی و مساعدت دولت بخشی زیادی از بدهی‌های این سازمان به پیمانکاران در سال جاری پرداخت شود، افزود: این سازمان سال گذشته با وجود تنگناهای اعتباری و محدودیت‌های مالی در بخش راهداری و نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی، اقدام‌های خوبی برای ارتقای ایمنی در راه‌های کشور انجام داد.

کشاورزیان تأکیدکرد: تمام تلاش سازمان راهداری ایمن‌سازی و ارتقای خدمات مناسب در راه‌های کشور بود، تا با اقدام‌های مناسب سفر مردم در راه‌های کشور بیش از پیش تسهیل شود.

وی با بیان این‌که همواره ایمنی در راه‌ها از اولویت اصلی سازمان راهداری است، گفت: با وجود محدودیت‌های مالی و اعتباری تمام تلاش سازمان این بود ایمنی عبور و مرور مردم را در راه‌های شریانی، فرعی، اصلی و راه روستایی ارتقا بخشد و زمینه دسترسی آزاد مردم را به آخرین اطلاعات وضعیت راه‌ها فراهم کند.

به گزارش ایرنا، هماکنون طول راه‌های کشور به ۲۱۰ هزار کیلومتر رسیده است و دولت برای نگهداری این راه‌ها سالیانه هزینه‌های زیادی را پرداخت می‌کند.

براساس تعریف مجمع جهانی راه (PIARC) نگهداری راه شامل مجموعه فعالیت‌هایی از قبیل نگهداری روسازی، شانه‌ها، شیب‌ها، تسهیلات زهکشی و دیگر ابنیه فنی در حدی است که راه را به شرایط اولیه ساخت آن نزدیک می‌کند.

 

راه‌ها از جمله سرمایه‌های عمده ملی هر کشور محسوب می‌شوند و براساس معیارهای بین‌المللی اعتباری که به امر نگهداری راه‌ها تعلق می‌گیرد تا ۶ درصد ارزش روز راه‌هاست که این درصد بر حسب عمر مفید راه‌ها تعیین می‌شود.