منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام(ره) ‌بستر مناسبی برای اشتغال و تولید است

عضو کمیسیون عمران مجلس منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام(ره) ‌بستر مناسبی برای اشتغال و تولید است عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای توسعه بخش‌های مختلف منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام ‌خمینی(ره) بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال، تولید و درآمدزایی است. محمدرضاملکشاهی‌راد گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به موقعیت […]

عضو کمیسیون عمران مجلس

منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام(ره) ‌بستر مناسبی برای اشتغال و تولید است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای توسعه بخش‌های مختلف منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام ‌خمینی(ره) بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال، تولید و درآمدزایی است.

محمدرضاملکشاهی‌راد گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به موقعیت استراتژیک شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در همجواری با پایتخت یادآور شد: بدون شک جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) یکی از اولویت‌های ما است تا بتوانیم شاهد توسعه نخستین شهر فرودگاهی کشور باشیم.

وی اظهار داشت: استفاده از تجارب شهرهای فرودگاهی موفق جهان در جذب سرمایه‌گذاری در این فرودگاه باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بیش‌تری در این منطقه آزاد فعال شوند و در این راستا استفاده از تجارب شهر فرودگاهی اینچئون چین می‌تواند یک مدل اقتصادی مناسبی برای شهر فرودگاهی امام‌ خمینی(ره) باشد.

این نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شهر فرودگاهی اینچئون اقدامات بسیار خوبی انجام شده و در این شهر فرودگاهی تمام امکانات رفاهی، اقتصادی، تکنولوژی، تسهیلاتی و خدمات زیربنایی فراهم شده و ایجاد منطقه آزاد تجاری در این شهر بر رشد و توسعه اقتصادی و تجاری این منطقه آزاد در چین، بسیار تأثیرگذار بوده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: منطقه آزاد شهر فرودگاهی اینچئون به خوبی توانسته تمام شرکت‌های داخلی و خارجی را برای انجام سرمایه‌گذاری در این شهر فرودگاهی ترغیب کند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس، افزود: با توجه به مذاکراتی که بین شرکت شهر فرودگاهی امام ‌خمینی(ره) و شهر فرودگاهی اینچئون انجام شده، قرار است این شهر فرودگاهی اقدامات مشاوره‌ای و حمایت‌های فنی و تکنولوژی برای توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) را آغاز کند و این در رونق فعالیت‌های اقتصادی در این منطقه آزاد بسیار تأثیر مثبتی خواهد داشت.

پروژه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) یکی از بزرگ‌‌‌ترین طرح‌های ملی کشور است که از نظر موقعیت جغرافیایی در مسیر ترانزیت پروازهای غرب، شرق، شمال و جنوب در ۳۵ کیلومتری تهران قرار دارد.

ایجاد منطقه آزاد تجاری در شهر فرودگاهی امام خمینی در توسعه ترانزیت کالا و مسافر برای کشور‌های منطقه بسیار تأثیرگذار خواهد بود و این فرودگاه بزرگ می‌تواند به عنوان هاب منطقه در بخش تعمیرات (OVERHAUL) و نگهداری هواپیماهای مسافری نقش مهمی ایفا کند.

 

دولت تدبیر و امید درصدد است با توجه به ویژگی‌های طراحی این فرودگاه و موقعیت منطقه‌ای آن، سرمایه‌گذاران زیادی را برای انجام سرمایه‌گذاری در بخش مختلف این فرودگاه ترغیب کند و هم اکنون با توجه به گستردگی این فرودگاه سرمایه‌گذاران بیش‌تری برای انجام سرمایه‌گذاری در این منطقه آزاد اظهار تمایل کرده‌اند.