صدور سند برای ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی

صدور سند برای ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در نقاط مختلف کشور سند مالکیت صادر شده است. به گزارش ایرنا، محمدرضاشاملو در جمع مدیران و مسؤولان بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی افزود: صدور سند مسکن روستایی در […]

صدور سند برای ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در نقاط مختلف کشور سند مالکیت صادر شده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضاشاملو در جمع مدیران و مسؤولان بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی افزود: صدور سند مسکن روستایی در ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور بر عهده این بنیاد است.

وی با بیان این‌که تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور دارای طرح ‌هادی مصوب است، اظهار کرد: تاکنون در ۱۵ هزارو۶۰۰ روستای کشور عملیات بهسازی و طرح‌ هادی در یک یا دو مرحله انجام شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با یادآوری این‌که اعتبارهای روستا‌‌‌ها از ۳ طریق ملی، منابع استانی و دهیاری‌ها و خودیاری‌های مردمی تأمین می‌شود، ادامه داد: سال گذشته اعتبارهای بهسازی بافت‌های با ارزش، دارای تخصیص صفر بود که امید است امسال اعتبار بیش‌تری به طرح‌های عمرانی بنیاد مسکن تخصیص یابد.

وی با بیان این‌که ردیف ملی بنیاد مسکن کشور کاهش یافته است، گفت: ردیف ملی بنیاد مسکن در سال ۹۴ حدود ۴هزارو۱۵۰ میلیارد ریال، در سال ۹۵ حدود دوهزارو۵۰۰ میلیارد ریال و امسال دو هزار میلیارد ریال است که امید است ردیف ملی امسال از تخصیص بالایی برخوردار شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: از ابتدای تأسیس بنیاد مسکن تا پایان سال ۹۵ این بنیاد توانسته با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان بیش از ۲۲۲ هزارو۴۸ جلد سند مالکیت روستایی و شهری به متقاضیان واجد شرایط اعطا کند.

حافظ‌باباپور افزود: از این تعداد ۲۰۱ هزار و ۶۷۴ سند روستایی و ۲۰هزارو۳۷۴ سند شهری است.

وی اظهار کرد: در ۷۰۳ روستای استان اجرای طرح‌ هادی به اتمام رسیده و تمامی ۱۹۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار از نعمت تهیه و مطالعه طرح‌ هادی برخوردار شده است.

 

از مجموع حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت استان آذربایجان شرقی حدود یک میلیون و ۱۷۰هزار نفر آن در مناطق روستایی سکونت دارند.