وزرای نیرو و امور خارجه درباره «سد ایلی‌سو» با ترکیه مذاکره کنند

قاضی‌پور وزرای نیرو و امور خارجه درباره «سد ایلی‌سو» با ترکیه مذاکره کنند نماینده مردم ارومیه گفت: مشکلات به‌وجود آمده از طریق ساخت «سد ایلی‌سو» می‌تواند دامن ایران را هم گرفته و موجب هجوم گرد و غبار و خشکی در کشورمان شود. نادرقاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به […]

قاضی‌پور

وزرای نیرو و امور خارجه درباره «سد ایلی‌سو» با ترکیه مذاکره کنند

نماینده مردم ارومیه گفت: مشکلات به‌وجود آمده از طریق ساخت «سد ایلی‌سو» می‌تواند دامن ایران را هم گرفته و موجب هجوم گرد و غبار و خشکی در کشورمان شود.

نادرقاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به این‌که ساخت «سد ایلی‌سو» بر روی رودخانه دجله از سوی ترکیه خلاف موافقتنامه‌های بین‌المللی است، گفت: ترکیه با ایجاد سدهای بزرگی بر روی این رودخانه مشکلات بزرگی را برای عراق به وجود آورده و اتمام این سد هم می‌تواند مشکلاتی را برای خاورمیانه در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: مشکلات به‌وجود آمده از طریق ساخت «سد ایلی‌سو» می‌تواند دامن ایران را هم گرفته و موجب هجوم گرد و غبار و خشکی در کشورمان شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان‌داشت: جدا از ایجاد مشکل بر روی معیشت مردم جنگ‌زده عراق و هجوم ریزگرد‌ها به ایران از لحاظ زیست‌محیطی هم با افزایش آب در یک منطقه و فشار بر لایه‌های زیرین زمین موجب حرکت مواد مذاب در زیرزمین شده و از طریق انواع زلزله و آتشفشان بیرون می‌زند.

 

قاضی‌پور خاطرنشان‌کرد: وزرای نیرو، امورخارجه و کشور باید در این مورد با این کشور مذاکره کرده و پیگیر رفع این قضیه شوند.