وجود خلأ بزرگ قانونی در تعیین قیمت اجاره

وجود خلأ بزرگ قانونی در تعیین قیمت اجاره رییس کمیسیون عمران مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: خلع بزرگی در تعیین قیمت‌های اجاره وجود دارد و متأسفانه قدرت زور و اصرار مالک تعیین‌کننده اجاره‌ها هستند. محمدرضارضایی، رییس کمیسیون عمران مجلس‌شورای‌اسلامی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به این‌که در حال حاضر قانونی برای تعیین قیمت مسکن و […]

وجود خلأ بزرگ قانونی در تعیین قیمت اجاره

رییس کمیسیون عمران مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: خلع بزرگی در تعیین قیمت‌های اجاره وجود دارد و متأسفانه قدرت زور و اصرار مالک تعیین‌کننده اجاره‌ها هستند.

محمدرضارضایی، رییس کمیسیون عمران مجلس‌شورای‌اسلامی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به این‌که در حال حاضر قانونی برای تعیین قیمت مسکن و به ویژه اجاره وجود ندارد، گفت: خلأ بزرگی در این بخش مشاهده و قیمت‌های اجاره براساس سلیقه بنگاه‌های معاملاتی تعیین می‌شود.

وی افزود: قرارداد‌های که بین مؤجر و مستاجر منعقد می‌شود بسیار ضعیف است و بنگاه‌های معاملاتی خود تعیین‌کننده قیمت‌ها هستند.

رییس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که باید قیمت‌های مسکن هرچه سریعتر کنترل شود، تصریح‌کرد: قیمت‌های مسکن سرسام‌آور و سلیقه‌ای شده و تبعیت از تورم در این بین معنی ندارد.

رضایی اظهارداشت: ملاک افزایش قیمت مسکن تورم است و در حال حاضر نرخ تورم تک‌رقمی شده، ولی متأسفانه هیچ اثری از کاهش نرخ‌های اجاره دیده نمی‌شود.

 

وی در پایان عنوان‌کرد: ضابطه قانونی در تعیین نرخ‌های اجاره وجود ندارد و قیمت‌ها براساس زور و اصرار بنگاه معاملات املاک تعیین می‌شود.