سنجش وزرای کابینه دوازدهم براساس پایبندی به برنامه ششم خواهد بود

سنجش وزرای کابینه دوازدهم براساس پایبندی به برنامه ششم خواهد بود عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: مجلس از ابتدای پاییز سنجش پیشرفت فیزیکی برنامه ششم توسعه را آغاز می‌کند و وزرای مربوطه به دلیل اجرا یا عدم اجرای برنامه ششم توسعه بازخواست شوند. به گزارش خانه‌ملت، غلامعلی‌جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به عدم […]

سنجش وزرای کابینه دوازدهم براساس پایبندی به برنامه ششم خواهد بود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: مجلس از ابتدای پاییز سنجش پیشرفت فیزیکی برنامه ششم توسعه را آغاز می‌کند و وزرای مربوطه به دلیل اجرا یا عدم اجرای برنامه ششم توسعه بازخواست شوند.

به گزارش خانه‌ملت، غلامعلی‌جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به عدم ابلاغ برنامه ششم توسعه به دستگاه‌ها برای اجرا، گفت: برنامه ششم توسعه و اجرای آن باید براساس برنامه زمانی پیش برود و هیچ وزیری نمی‌تواند بگوید که برنامه ششم توسعه را اجرایی نمی‌کند، لذا از آنجا که این برنامه به صورت کمی و کیفی نوشته شده قابل پیگیری نظارتی است.

نماینده مردم رشت در مجلس‌شورای‌اسلامی، با بیان این‌که در برنامه ششم توسعه مشخص شده که چه میزان از برنامه و در چه بازه زمانی و چه میزان پیشرفت داشته باشد، افزود: باید از اهرم‌های نظارتی و قانونی استفاده شود و وزرای مربوطه به دلیل اجرا یا عدم اجرای برنامه ششم توسعه بازخواست شوند.

تمامی منابع و مصارف در قانون برنامه ششم توسعه لحاظ شده است

جعفرزاده ایمن‌آبادی ادامه‌داد: ممکن است که دولت اظهار کند که اگر قانون برنامه ششم توسعه را ابلاغ کند، وزارتخانه‌ها تعهدات مالی آن را درخواست کنند، اما به نظر بنده تمام وزرا اطلاع دارند که توان مالی دولت چه مقدار بوده و این قانون را مجلس تصویب و شورای نگهبان تأیید کرده است، لذا تمامی منابع و مصارف در قانون برنامه ششم توسعه لحاظ شده است.

وی با بیان این‌که مجلس منتظر است که ۶ماه از ابلاغ برنامه ششم توسعه سپری شود تا سؤالات از ورزا درباره برنامه ششم توسعه آغاز شود، یادآورشد: آنچه که مجلس تصویب، شورای نگهبان تأیید و رییس‌جمهور یا رییس مجلس ابلاغ کنند، همه موظف به اجرای آن هستند، چه رییس‌جمهور ابلاغ کند یا ابلاغ نکند.

کمیسیون بودجه در حال تشکیل کارگروه‌هایی برای بررسی میزان تحقق برنامه ششم توسعه است

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: باید به جای این بحث‌ها کارگروهی تشکیل شود، تا مشخص شود که در پایان سال اول از دولت و هر وزارتخانه‌ای چه چیزی خریداری می‌شود و چه میزان از توسعه سدها، مهار آب‌های زیرزمینی و تولید محصولات استراتژیک اجرایی شده است.

وی با بیان این‌که کمیسیون بودجه در حال تشکیل کارگروه‌هایی برای بررسی میزان تحقق برنامه ششم توسعه است، ادامه‌داد: با پایان نیمه نخست سال سؤالات نمایندگان از وزرا درباره اجرای برنامه ششم توسعه آغاز می‌شود، وزرایی که می‌مانند و وزرایی که جدید می‌آیند باید در برنامه‌های خود برنامه ششم توسعه را بگنجانند، چراکه برنامه ششم توسعه سندی بالادستی بوده و اگر چنین چیزی را نگنجانند نمی‌توانند از مجلس رأی اعتماد بگیرند.

 

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس‌شورای‌اسلامی، با اشاره به این‌که مجلس از ابتدای پاییز سنجش پیشرفت فیزیکی برنامه ششم توسعه را آغاز می‌کند، یادآورشد: اگر وزیری به مجلس ارایه دهد، این برنامه باید متناسب با سند بالادستی باشد که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سند بالادستی برنامه ششم توسعه است، لذا هر وزیر باید اعتراف کند که برنامه ششم توسعه را قبول دارد و در زمان مقتضی برنامه را عملیاتی می‌کند.