اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای گازرسانی در سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان

    نماینده مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز مجلس به اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای گازرسانی به شهر‌ها و روستاهای سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رای دادند. به گزارش ایسنا نمایندگان مجلس در بند الحاقی ۲ تبصره یک لایحه بودجه ۹۵ مصوب کردند وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط […]

 

 

نماینده مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز مجلس به اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای گازرسانی به شهر‌ها و روستاهای سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رای دادند.

به گزارش ایسنا نمایندگان مجلس در بند الحاقی ۲ تبصره یک لایحه بودجه ۹۵ مصوب کردند وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط مجاز است به منظور اجرای خطوط گاز رسانی به شهر‌ها و روستا‌ها تا مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال برای استان سیستان و بلوچستان و تا مبلغ دو هزار میلیارد  ریال برای شرق هرمزگان از محل ماده(۱۲) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به پروژه‌ای مربوط اختصاص دهد.

در بند الحاقی ۱ نیز وزارت نفت موظف شد از طریق شرکت‌های دولتی تابعه ذی‌ربط معادل ریالی دو میلیون تن قیر رایگان تا سقف مبلغ ۲۴ هزار میلیارد ریال به نسبت ۶۲درصد در اختیار وزارت راه و شهرسازی جهت روکش آسفالت و آسفالت راه‌های روستایی و ۲۰درصد در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت آسفالت معابر و بهسازی روستا‌ها و انجام پروژه‌های مشارکتی با دهیاری‌ها و ۱۵درصد در اختیار وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) جهت آسفالت معابر شهرهای با جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر و ۳درصد جهت نوسازی مدارس در اختیار وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس) قرار دهد و در حساب‌های فی‌مابین خود و خزانه داری کل کشور اعمال و با آن تسویه کنند. وزارت نفت تا پایان سال مالی ۱۳۹۵ نسبت به تحویل کامل قیر اقدام می‌کند.