قوامی:کاهش معوقات بانکی قدرت وام دهی برای حمایت از تولید ملی را افزایش می‌دهد

  نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان این‌که کاهش معوقات بانکی قدرت وام‌دهی بانک‌ها جهت تقویت تولید ملی را افزایش می‌دهد، گفت: برای رفع مشکلات سیستم بانکی کشور باید اصلاح نظام بانکی با تدوین قوانینی جامع در دستور کار قرار بگیرد. به گزارش خانه ملت، هادی قوامی با بیان این‌که بحث […]

 

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان این‌که کاهش معوقات بانکی قدرت وام‌دهی بانک‌ها جهت تقویت تولید ملی را افزایش می‌دهد، گفت: برای رفع مشکلات سیستم بانکی کشور باید اصلاح نظام بانکی با تدوین قوانینی جامع در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش خانه ملت، هادی قوامی با بیان این‌که بحث معوقات بانکی بزرگ‌‌ترین معضل سیستم مالی کشور است، افزود: باید برای رفع مشکلات سیستم بانکی کشور اصلاح نظام بانکی با تدوین قوانینی جامع در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که شکل تسهیلات‌دهی بانک‌ها باید دستخوش تغییر کند، افزود: متأسفانه شیوه کنونی وام دهی بانک‌ها و همچنین عدم تناسب نرخ سود با تورم موجود در اقتصاد ارزش عدم بازپس دهی وام به سیستم مالی کشور را برای افراد دارد.

محدودیت در ارایه تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی نتیجه معوقات بانکی است

وی با تأکید بر این‌که عدم بازپرداخت تسهیلات وام‌ها از سوی برخی افراد محدودیت در ارایه تسهیلات مجدد به سایرین به ویژه تولیدکنندگان را به صفر می‌رساند، تصریح کرد: بازنگری در قوانین بانکی در خصوص ارایه تسهیلات باید با هدف کاهش معوقات بانکی در دستور کار دولت قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان این‌که تمرکز بر شکل‌گیری معوقات بانکی تجارب بسیاری را در اختیار مسؤولان در خصوص برخورد با بدهکاران دانه درشت قرار خواهد داد، افزود: دولت باید در نظر داشته باشد که تسریع در کاهش معوقات بانکی می‌تواند قدرت وام دهی و در نتیجه حمایت از طرح‌های کلان ملی را افزایش دهد.

پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیونی ازدواج به زوجین منوط به کاهش معوقات بانکی

قوامی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در خصوص افزایش وام ازدواج به ۲۰ میلیون تومان برای زوجین، گفت: در صورتی که معوقات بانکی کاهش نیابد دولت منابعی برای ارایه این نوع تسهیلات نخواهد داشت.

 

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که پرداخت بدهی دولت به بانک‌ها در افزایش قدرت وام دهی آنان تأثیر به سزایی دارد، افزود: باید منابع بانکی در قالب تسهیلات به افراد موثق با کارنامه موفق در راستای احیای تولید ملی داده شود.