اختصاص ۴۰ درصد اعتبارات عمرانی در سال جاری به کهکیلویه و بویراحمد

اختصاص ۴۰ درصد اعتبارات عمرانی در سال جاری به کهکیلویه و بویراحمد حسن‌نوروزی اظهار داشت: مجموع کل اعتبارات عمرانی این استان در سال ۹۶ رقمی افزون بر ۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است. به گزارش ایرنا همچنین با اشاره به تخصیص بودجه سالانه و اعتبارات عمرانی استان در طول ۴ سال گذشته نسبت به […]

اختصاص ۴۰ درصد اعتبارات عمرانی در سال جاری به کهکیلویه و بویراحمد

حسن‌نوروزی اظهار داشت: مجموع کل اعتبارات عمرانی این استان در سال ۹۶ رقمی افزون بر ۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا همچنین با اشاره به تخصیص بودجه سالانه و اعتبارات عمرانی استان در طول ۴ سال گذشته نسبت به قبل از فعالیت دولت یازدهم گفت که در سال ۹۱ کل بودجه عمرانی این استان اعم از استانی و ملی ۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال بود که در سال ۹۵ با حدود ۳ برابر رشد به رقمی افزون بر ۷ هزار و۳۲۰ میلیارد ریال رسید.

وی ادامه داد که کل بودجه عمرانی در بودجه سال ۹۶ در کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۳ برابر رشد نسبت به سال ۹۲ رقمی افزون بر ۱۲ هزار میلیارد ریال است.

نوروزی اظهارداشت که سهم استان از کل اعتبارات عمرانی دولت در سال ۹۲ حدود ۶۲صدم درصد بوده که در سال ۹۶ به ۱٫۷دهم درصد رسیده است.

وی یادآور شد که شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد در حالی که در سال ۹۱ تنها مجاز به توزیع و تصمیم‌گیری راجع به هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بودجه بود اما در سال ۹۶ میزان بودجه‌ای که استان می‌تواند بین شهرستان‌ها و مناطق مختلف توزیع کند به رقمی افزون بر ۸ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی، یکی از اولویت‌های استان در توزیع اعتبارات را طرح‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالا و با ظرفیت و منفعت‌های عمومی دانست و گفت: حوزه بهداشت و درمان به ویژه بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی یاسوج، طرح‌های راهسازی از جمله جاده پاتاوه ـ دهدشت، بزرگراه‌های یاسوج – اصفهان، یاسوج – شیراز، گچساران – بابامیدان- بهبهان، آبرسانی به ۴ شهر سوق، لنده، دهدشت و چرام از طریق سد کوثر و طرح‌های مربوط به عمران شهری از جمله طرح‌های اولویت دار استان هستند.

 

وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی مدیران نیز گفت: ۸ مورد معیار ارزیابی و بررسی میزان موفقیت و عملکرد مدیران در سال‌جاری تعیین شده است.