۹۵ درصد صادرات کشور از طریق دریا صورت می‌گیرد

۹۵ درصد صادرات کشور از طریق دریا صورت می‌گیرد عضو کمیسیون عمران مجلس‌شورای‌اسلامی، گفت: مدیران راه‌آهن و بخش ریلی کشور با یک مدیریت مناسب در حال جذب حمل و نقل بار به‌سمت این بخش هستند اما باید مراقب باشیم با این اقدام حمل‌ونقل جاده‌ای را فلج نکنیم. به گزارش خانه‌ملت، محمدرضاملکشاهی‌راد در خصوص توسعه حمل‌ونقل […]

۹۵ درصد صادرات کشور از طریق دریا صورت می‌گیرد

عضو کمیسیون عمران مجلس‌شورای‌اسلامی، گفت: مدیران راه‌آهن و بخش ریلی کشور با یک مدیریت مناسب در حال جذب حمل و نقل بار به‌سمت این بخش هستند اما باید مراقب باشیم با این اقدام حمل‌ونقل جاده‌ای را فلج نکنیم.

به گزارش خانه‌ملت، محمدرضاملکشاهی‌راد در خصوص توسعه حمل‌ونقل ریلی کشور، اظهارداشت: ۹۵ درصد از صادرات کشور ما از طریق دریا صورت می‌گیرد و صادرات از طریق خشکی به میزان بسیار محدودی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که تخفیف ۵۰ درصدی به صادرکنندگان در تعرفه حمل و نقل راه‌آهن فرصت مناسبی برای تولید‌کنندگان و صادرکنندگان کشور است، گفت: بهترین کمک در شرایط فعلی کشور به بخش تولید تسهیل صادرات است.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس‌شورای‌اسلامی با اشاره به این‌که یکی از مسایل و هزینه مهم تولید حمل و نقل است، ادامه‌داد: مدیران راه‌آهن و بخش ریلی کشور با یک مدیریت مناسب در حال جذب حمل و نقل بار به ‌سمت این بخش هستند اما باید مراقب باشیم با این اقدام حمل‌ونقل جاده‌ای را فلج نکنیم.

وی اضافه کرد: کامیون‌داران نیز باید از این طریق کسب درآمد می‌کنند و عمده آنها کشنده‌های خود را به‌صورت اقساطی خریداری کرده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که گرایش و جذب بار‌ها به سمت راه‌آهن در عین حالی که صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور را شکوفا می‌کند، کامیون‌داران فراوانی را نیز از کار بیکار می‌کند، تصریح‌کرد: باید همیشه از افراط و تفریط دست بکشیم و به اقتصاد به‌صورت جامع نگاه کنیم.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس‌شورای‌اسلامی در پایان، خاطرنشان‌کرد: مسأله توسعه راه‌آهن برای تولید کشور یک اتفاق بسیار خوب است اما به شرطی که ضرر و زیانی نیز متوجه کامیون‌داران نباشد.