پروژه ادغام مؤسسات ثامن و مهراقتصاد در بانک کوثر تا آخر امسال انجام می‌شود

پروژه ادغام مؤسسات ثامن و مهراقتصاد در بانک کوثر تا آخر امسال انجام می‌شود نماینده مردم اردکان در خصوص تعاونی البرز ایرانیان نیز، افزود: در صورت تعیین تکلیف اموال این تعاونی توسط دادسرا، مشکل اکثر سپرده‌گذاران حل می‌شود. به گزارش خانه‌ملت وی درباره وضعیت مؤسسه ثامن‌الحجج افزود: بنا به گزارش ارایه شده، باقیمانده مشکلات اکثریت […]

پروژه ادغام مؤسسات ثامن و مهراقتصاد در بانک کوثر تا آخر امسال انجام می‌شود

نماینده مردم اردکان در خصوص تعاونی البرز ایرانیان نیز، افزود: در صورت تعیین تکلیف اموال این تعاونی توسط دادسرا، مشکل اکثر سپرده‌گذاران حل می‌شود.

به گزارش خانه‌ملت وی درباره وضعیت مؤسسه ثامن‌الحجج افزود: بنا به گزارش ارایه شده، باقیمانده مشکلات اکثریت سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج با انتقال دارایی‌ها به بانک عامل و اختصاص خط اعتباری جدید، حل می‌شود و به واسطه توافق بانک مرکزی با مسؤولان ذی‌ربط، پروژه ادغام مؤسسات ثامن و مهر اقتصاد در بانک کوثر تا آخر امسال انجام و تکلیف سپرده‌گذاران مشخص می‌شود.

ارایه گزارش کشف سوء‌استفاده از ضمانتنامه‌های بانک

عضو هیأت انتظامی بانک‌ها ادامه داد: موضوع کشف سوء‌استفاده از ضمانتنامه‌های بانکی و خروج اینترنتی وجه از برخی بانک‌های تهران و شهرستان‌ها که توسط سیستم شناسایی و با هماهنگی مقامات امنیتی و قضایی متخلفین شناسایی و دستگیر شدند، به شورا گزارش شد.

تابش اظهارداشت: در این جلسه، گزارشی از طرح ضربتی بانک مرکزی و شبکه بانکی برای پرداخت ۵۲۰ هزار وام ازدواج ظرف دو ماه ونیم به متقاضیان، ارایه شد و شورای پول و اعتبار از عملکرد موفق بانک‌های عامل و دست‌اندرکاران، مجریان و کارکنان نظام بانکی کشور تقدیر کرد.

بزرگ‌ترین عملیات پرداخت وام قرض‌الحسنه با صرف قریب ۱۵ هزارمیلیارد تومان منابع بانکی، تا پایان سال رقم می‌خورد

وی افزود: منابع مورد نیاز نیز از بازپرداخت وام قرض‌الحسنه کارکنان و منابع داخلی بانک‌های عامل تأمین شده و تا پایان سال با پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج به ۵۰۰ هزار نفر دیگر، بزرگ‌ترین عملیات پرداخت وام قرض‌الحسنه با صرف قریب ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع بانکی، رقم می‌خورد و انشاا… دیگر کسی در نوبت نمی‌ماند.

 

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار، اهتمام جدی هر ۳ قوه در حمایت از بانک مرکزی برای ساماندهی مؤسسات اعتباری را کارگشا دانست و ابراز امیدواری کرد با عملی شدن گزارش امروز بانک مرکزی اعتماد سپرده‌گذاران به بانک‌ها که در اقتصاد کشور و رونق تولید مؤثر است، افزایش یابد.