جذب ۱۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای شهرهای جدید

عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرد جذب ۱۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای شهرهای جدید عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این‌که میزان سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید به ۱۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است، گفت: برای افزایش و ارتقای کیفیت ساختمان با ۸ شرکت پیمانکار خارجی تفاهمنامه منعقد کردیم. به گزارش […]

عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرد

جذب ۱۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای شهرهای جدید

عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این‌که میزان سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید به ۱۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است، گفت: برای افزایش و ارتقای کیفیت ساختمان با ۸ شرکت پیمانکار خارجی تفاهمنامه منعقد کردیم.

به گزارش ایلنا، محمودمیریان در نهمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و نمایشگاه اینوکس در کیش با بیان این‌که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جمعیت شهرنشینی در کشورمان بسیار افزایش یافت و مهاجرت از روستا به سمت شهر‌ها با رشد بسیار سریع مواجه شد، گفت: از این رو وزارت راه و شهرسازی وقت تصمیم بر این گرفت که نسبت به ساماندهی مناطق مهاجرپذیر در حاشیه شهرهای بزرگ اقدام کند.

وی افزود: در حالی که در سال ۱۳۵۷ تعداد شهر‌ها در کشورمان ۴۵۰ شهر بود، به این تعداد ۸۰۰ شهر دیگر اضافه شد و این نشان از سرعت بالای شهرنشینی در کشورمان در طول سال‌های اخیر دارد.

عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ادامه‌داد: در سال ۱۳۳۵ جمعیت شهرنشین‌‌ها ۳۰ درصد کل جمعیت کشور بود اما امروز جمعیت شهرنشینی به بالاتر از ۷۸ درصد رسیده است.

میریان ادامه‌داد: به همین منظور برای ساماندهی سکونت‌گاه‌های مهاجرپذیر در اواخر دهه ۶۰ وزارت شهرسازی وقت اقدام به تأسیس شهرهای جدید کرد که در آن زمان برای ۱۸ شهر جدید مکان مشخص شد.

میریان افزود: برای کلان‌شهر تهران، شهرهای جدید پرند، پردیس و اندیشه پیش‌بینی شد. برای استان البرز شهر هشتگرد و برای استان اصفهان شهر بهارستان، مجلسی و فولادشهر مشخص شد. در آذربایجان‌شرقی شهر جدید سهند و در استان فارس شهر جدید صبرا و در خراسان مرکزی احداث دو شهر گلبهار و بینالود مصوب شد.

عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: همچنین در استان بوشهر شهر جدید عالی شهر و در سیستان و بلوچستان دو شهر تیس و رامشاد در استان هرمزگان شهر جدید علوی و در استان مرکزی شهرهای امیرکبیر و مهاجران و در استان خوزستان شهرهای رامین و شیرین‌شهر مشخص شدند.

میریان تأکیدکرد: در حالی که قرار بر این بود در این شهرهای جدید جمعیت ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری از جمعیت کشور ساکن شوند این شهر‌ها در حال حاضر ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارند.

این مقام مسؤول با اشاره به اهداف برنامه ششم توسعه اظهارداشت: طبق برنامه ششم توسعه سالانه نرخ رشد سالانه اقتصادی باید به ۸ درصد برسد و این امر محقق نمی‌شود مگر با حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و استفاده از منابع خارجی.

عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید گفت: از این رو شرکت عمران شهرهای جدید برای برنامه‌ریزی و مدیریت و افزایش سرمایه‌گذاری از شیوه‌های مختلف سرمایه‌گذاری استفاده می‌کند و وجه غالب سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید عموماً توسط مردم و بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با اشاره به میزان جذب سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید کشور اظهارداشت: در حالی که تا سال ۹۲ میزان جذب سرمایه‌ها در شهرهای جدید قابل توجه نبوده اما روند جذب سرمایه‌گذاری در این مناطق از سال ۹۲ تا ۹۶ روند افزایشی و صعودی به خود گرفته است.

وی افزود: در سال ۹۲ میزان جذب سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید ۲۵ میلیارد تومان بوده که این رقم در سال ۹۳ به بیش از ۴۸ میلیارد تومان و در سال بعد آن به ۷۲۳ میلیارد تومان رسید.

میریان ادامه‌داد: در سال ۹۴، ۲۵ فقره سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید انجام شد و در سال ۹۵ چیزی حدود ۵۰۳ میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری منعقد شد.

عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید تأکیدکرد: جمع سرمایه‌گذاری‌ها در سال ۹۶ به ۱۸۰۰ میلیارد رسید این در حالی بود که شرایط جذب سرمایه‌گذاری در کشورمان چندان مساعد نبود.

وی ادامه‌داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال میزان جذب سرمایه‌گذاری به ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

میریان ادامه‌داد: تنها به سرمایه‌گذاری‌های داخلی اکتفا نکردیم و با شرکت‌های خارجی هم همواره در ارتباط بودیم، تاکنون با ۸ شرکت خارجی تفاهمنامه تبادل تجربه به امضا رسانده‌ایم.

وی ادامه‌داد: با شرکت‌های آلمانی برای ارتقای فناوری‌ها و افزایش کیفیت ساخت و ساز و صرفه‌جویی در مصرف انرژی ۵ تفاهمنامه به امضا رساندیم.