اختصاص بودجه برای اجرای طرح‌های اقتصادی در روستا‌‌ها و شهرهای کوچک

پورابراهیمی در بازدید از منطقه اینچه‌برون خبر داد اختصاص بودجه برای اجرای طرح‌های اقتصادی در روستا‌‌ها و شهرهای کوچک رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی می‌شود لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تا یک ماه آینده به صحن علنی مجلس ارایه شود. به گزارش خانه ملت، محمدرضاپورابراهیمی در جلسه بررسی ظرفیت‌های اقتصادی […]

پورابراهیمی در بازدید از منطقه اینچه‌برون خبر داد

اختصاص بودجه برای اجرای طرح‌های اقتصادی در روستا‌‌ها و شهرهای کوچک

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی می‌شود لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تا یک ماه آینده به صحن علنی مجلس ارایه شود.

به گزارش خانه ملت، محمدرضاپورابراهیمی در جلسه بررسی ظرفیت‌های اقتصادی منطقه اینچه‌برون گنبدکاووس گفت: کلیات لایحه ایجاد مناطق آزاد اقتصادی کمیسیون اقتصادی مصوب شده است و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس ارایه شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی علت تأخیر ارسال لایحه قبلی دولت به صحن علنی را تأخیر دولت در ارسال نقشه‌های این مناطق و نیز اضافه کردن منطقه آزاد قصرشیرین به این لایحه از سوی دولت دانست و ادامه داد: این لایحه جدید با نقشه‌ها ۱۰ روز قبل به کمیسیون اقتصادی مجلس رسید و بلافاصله بررسی جزییات این لایحه که قبلاً کلیات آن تصویب شده بود آغاز شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: در بررسی‌های انجام شده منطقه اینچه‌برون موقعیتی بکر برای توسعه و ایجاد منطقه آزاد تجاری دارد.

وی تصریح کرد: همجواری با کشورهای آسیای میانه و ظرفیت‌های بالای این کشور‌‌ها به‌ویژه قزاقستان و ظرفیت‌های کشاورزی و معدنی آن و نیز آماده بودن خط ریلی متصل به این کشور‌‌ها در اینچه برون از ویژگی‌های منحصربه‌فرد اینچه‌برون گنبدکاووس است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: موضوع انتقال کالا از چین از طریق اینچه‌برون نسبت به مسیر دریایی ایمن‌تر و به صرفه‌تر از لحاظ زمانی و قیمت است.

پورابراهیمی از تصویب مبلغ یک‌ونیم میلیارد دلار معادل ۵هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و به همین میزان از منابع بانکی برای اجرای طرح‌های اقتصادی در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۱۰هزار نفر در چند ماه گذشته توسط کمیسیون اقتصادی و مجلس خبر داد و گفت؛ امکان استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی با شرایط آسان در زمینه گردشگری، صنایع دستی و تولیدی قالی‌بافی و دانش بنیان فراهم شده است.

وی همچنین از ایجاد خط اعتباری جدید توسط دولت و وزارت صنایع و معادن برای کمک به رونق واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد خبر داد و گفت: بخش قابل‌توجهی از واحد تولیدی استان گلستان به صورت نیمه‌فعال کار می‌کنند و که می‌توانند از ظرفیت خطوط اعتباری استفاده کنند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به سفر اعضای این کمیسیون به استان‌ها یادآور شد: این سفر‌‌ها با هدف بررسی مسایل و مشکلات اقتصادی در مناطق مختلف انجام می‌شود.

 

 گفتنی است در این جلسه جمعی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و استاندار گلستان و مدیران کل و اعضای اتاق بازرگانی استان حضور داشتند.